Skip to main content
Beantwoord

E-mail ophalen/versturen op Watch lukt niet

• June 22, 2025
  • 9 reacties
  • 61 keer bekeken

Oplossing voor: E-mail ophalen/versturen op Watch lukt niet!

Beste antwoord door Pondje

Ja, de senior adviser van Apple heeft het probleem doorgestuurd aan de programmateurs en komt hierop terug. 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

9 reacties

• Deelnemer
  • June 23, 2025

Beste Pondje,

Zou je wat meer informatie kunnen geven. Op welke SmartWatch probeer je te mailen en wat voor foutmelding krijg je (als dat van toepassing is)?

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 24, 2025

Het gaat om de iWatch Ultra 2, maar deze ontvangt en verstuurd na enige tijd geen email als de watch buiten bereik van de iphone is, maar wel verbonden met wifi en/of mobiel netwerk.

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 24, 2025

De oplossing die ik heb is tijdelijk en Apple komt hopelijk met een meer permanente oplossing hebben ze beloofd.

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 24, 2025

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Hi en welkom in onze community ​@Pondje

De oplossing die ik heb is tijdelijk en Apple komt hopelijk met een meer permanente oplossing hebben ze beloofd.

Heb je contact met Apple gehad en zij zijn voor je bezig begrijp ik, klopt dat? Wat je eventueel ook kunt doen, is je vraag voorleggen in de community van Apple. Mocht je nog op zoek zijn naar meer informatie en tips, kun je ze misschien daar ook vinden, omdat die community specifiek op de producten van Apple gericht is. Ik hoop in elk geval dat je gauw een oplossing te pakken hebt!

• Auteur
  • Deelnemer
  • Antwoord
  • June 24, 2025

Ja, de senior adviser van Apple heeft het probleem doorgestuurd aan de programmateurs en komt hierop terug. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 25, 2025

Dit probleem is hier al eerder (+/- 1 jaar geleden) aan de kaak gesteld, maar is toen geen oplossing voor gevonden.

Verder blijkt dat mail ophalen met de iWatch buiten bereik van je iPhone (via wifi of mobiele netwerk) uitsluitend mogelijk is voor iCloud en Gmail.

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Ah, dat is goed om te weten, maar ik kan me voorstellen dat dat lastig kan zijn. Ik hoop dat je een oplossing vindt, of anders dat er vanuit Apple een oplossing voor gevonden wordt!

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 5, 2025

Volgens mij is het een bug in de apple-software wat je wel kunt omzeilen, door dagelijks de E-mailmeldingen in de iWatch-app op de iPhone uit en weer aan te zetten.

Dit staat “aan”, maar is het dus niet, pas bij het opnieuw “aan” zetten is dit weer functioneel!

Ik ga ervan uit dat dit tzt opgenomen wordt in de updates, want dit is toch wel apple onwaardig.