Skip to main content

Hallo,

Het blijkt nu dat mijn mails van voor 2024 verdwenen zijn. Ik gebruik IMAP van KPN dus alles zou op de server moeten staan. Als ik inlog op de webmail of in outlook, nergens staan er mails ouder dan 2024. Hoe krijg ik die e-mails terug?

Ze stonden niet in te verwijderen map, maar gewoon in een map of in de inbox.

 

Groeten, Bert

En als je op die e-mails zoekt? KPN verwijdert zelf nooit e-mails. Dan heeft iets of iemand anders toegang gehad tot je mailbox. 


@famk123 

Direct ALLE wachtwoorden wijzigen, inclusief het wachtwoord voor het KPN ID. Zorg ervoor dat ALLE wachtwoorden verschillend van elkaar zijn.

Ik persoonlijk heb in mijn emailprogramma naast het IMAP account ook een POP account gemaakt. Dat POP account laat dan een kopie van de email op de KPN emailserver staan. Op deze manier heb ik altijd een kopie van alle emails in de map "Postvak In".

Ik vrees inderdaad dat je alle emails kwijt bent.


Ik zeg niet dát het zo is, maar in het ergste geval heb je een makkelijk wachtwoord op je mailbox, en is die kortstondig gebruikt voor spam, waarna alle mail in één keer als bewijsmateriaal is verwijderd. Ik had ook ooit een dergelijk geval waarvoor XS4ALL mij snel gewaarschuwd had. Dat ging overigens om een mailbox waarvan ik het bestaan niet eens afwist, omdat ik dacht dat het een alias was…

Uiteindelijk had KPN Abuse deze geblokkeerd, maar spammers doen alles om onder de radar te blijven.


De ww waren/ zijn niet eenvoudig, dus zijn niet zo maar te achterhalen. En het vreemde is dat een vriend van mij het zelfde heeft. Ook die heeft geen simpele ww.

En het heeft effect op alle mailaccounts, dus het zou wel heel knap zijn dat alle accounts gehacked zijn. Zou me zeer verbazen.

Maar het zou kunnen.

Hoop op een andere oplossing.


Wat vreemd dat de e-mails ouder dan 2024 zomaar verdwenen zijn, @famk123. Ik herken dit niet, dus ik kan je ook niet direct een verklaring geven. Zijn de e-mail toevallig verplaatst naar de Prullenbak na het verdwijnen?

Ik ben alleen bang dat we de verloren mails niet terug kunnen halen. Wel kunnen we kijken of we dit kunnen voorkomen. Controleer daarom eerst of je geen virus of andere malware op je computer hebt staan. Daarnaast denk ik dat het toch goed is om voor de zekerheid het wachtwoord te veranderen. Mogelijk ben je toch gehackt. Verander ook het MijnKPN wachtwoord voor de zekerheid.


Hallo, vreemde reactie van een moderator.

gebeld met kpn, restore gedaan en opgelost. Dat had je dan ook kunnen voorstellen.

snelheid van oplossing kpn super goed, smiddags gebeld en zelfde dag opgelost!


gebeld met kpn, restore gedaan en opgelost.

Wie heeft die restore dan uitgevoerd?

Hoe lang heeft het geduurd totdat die restore uitgevoerd was, of was de restore tijdens het telefoongesprek al doorgevoerd?


KPN oplosteam.

welgeteld ca half uur na telefoongesprek 


@famk123

Desondanks is het aan te raden om toch een eigen emailarchief op te bouwen en achter de hand te houden (zie mijn antwoord hierboven). Maar dat is uiteraard jouw keuze.


Ik verbaas me er altijd over dat er niet veel betere en makkelijkere backup/restore functies voor email zijn. Een pop account is dat niet natuurlijk. Als je harde schijf crasht ben je alsnog alles kwijt. Het zou iets moeten zijn waarbij je met een paar muisklikken een zip bestandje krijgt wat je op een usb stick, externe harde schijf of nas kunt zetten. Zoiets zou dan ook automatisch in te stellen moeten zijn. Bijvoorbeeld elke week een backup wegschrijven. En waarbij je de backupbestanden kunt openen, die mails die je herstellen wilt kunt selecteren en dat je die dan zo eenvoudig terug kunt zetten.


Als je harde schijf crasht ben je alsnog alles kwijt.

Dat is waarom al mijn computers automatisch gebackupt worden op een Synology NAS en dat deze NAS op zijn beurt weer op twee andere NASsen (één buitenshuis) gebackupt worden.


Ah, fijn om te lezen dat de mails toch nog weer teruggezet konden worden! Ik dacht dat weg = weg. Goed om te weten dat dit niet altijd zo hoeft te zijn. :)


Als je harde schijf crasht ben je alsnog alles kwijt.

Dat is waarom al mijn computers automatisch gebackupt worden op een Synology NAS en dat deze NAS op zijn beurt weer op twee andere NASsen (één buitenshuis) gebackupt worden.

Geen idee wat dit met emails te maken heeft. Ik heb ook een synology NAS en maak een backup.

Kun jij emails uit je backup halen?


Als je harde schijf crasht ben je alsnog alles kwijt.

Dat is waarom al mijn computers automatisch gebackupt worden op een Synology NAS en dat deze NAS op zijn beurt weer op twee andere NASsen (één buitenshuis) gebackupt worden.

Geen idee wat dit met emails te maken heeft. Ik heb ook een synology NAS en maak een backup.

Kun jij emails uit je backup halen?

Dan is de vraag of je ook het ost/pst bestand van Outlook in die backup hebt staan en of dat ost/pst bestand nog wel die mails uit 2024 bevat.

Je kunt zo'n ost/pst bestand dan eventueel terugzetten maar ook daar zitten wel wat haken en ogen aan.


Reageer