Skip to main content

Hoe kan ik nadat kpn aangegeven heeft dat mijn mailadressen verwijderd worden mijn gegevens overzetten naar outlook? 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

Euhm... even wat meer context: waarom gaat KPN uw e-mail adressen verwijderen?


En wat versta je onder "overzetten van jouw gegevens naar Outlook"?


Omdat ik veranderd ben van provider 


Ik wil graag mijn email bewaren 


@Hanseemstra Om voor elkaar te krijgen, wat je wilt: voeg je mailaccount toe in outlook en laat daar je mail binnenkomen. Vervolgens kun je die mail veiligstellen door het outlookbestand te exporteren. Dan heb je een soort van back-up.

Zelf heb ik liever een mailadres dat niet gekoppeld is aan mijn provider, zodat ik desgewenst op elk willekeurig moment kan overstappen zonder dat mijn mailadres wijzigt. Een gratis mailaccount kun je krijgen bij bijvoorbeeld Google en Microsoft. Maar er zijn natuurlijk meer diensten.

Aanvulling: En zelf heb ik de voorkeur om mijn mail in de browser te lezen en af te handelen. Daarmee ben ik niet afhankelijk van de werking van een mailprogramma.


@Hanseemstra Om voor elkaar te krijgen, wat je wilt: voeg je mailaccount toe in outlook en laat daar je mail binnenkomen. Vervolgens kun je die mail veiligstellen door het outlookbestand te exporteren. Dan heb je een soort van back-up.

Maar die backup kan je niet ff snel op een 1voudige manier openen en dan een bepaalde email zoeken/openen.


Dat werkt voor nieuwe mail, maar ik wil mijn oude mailbestanden niet kwijt


@Hanseemstra Om voor elkaar te krijgen, wat je wilt: voeg je mailaccount toe in outlook en laat daar je mail binnenkomen. Vervolgens kun je die mail veiligstellen door het outlookbestand te exporteren. Dan heb je een soort van back-up.

Maar die backup kan je niet ff snel op een 1voudige manier openen en dan een bepaalde email zoeken/openen.

@Nick83 Volgens mij kun je zo'n export-bestand ook weer importeren. Hoe je dat het best kunt samenvoegen met je nieuwe mailbox weet ik niet. Maar @Hanseemstra  kan dan in elk geval nog gewoon zijn “oude” mailtjes lezen en inzien.

Als ik jou was, Hans, zou ik het nieuwe mailaccount webbased (via de browser) lezen. Dus nu beginnen met een andere manier van werken. Het is maar een tip, maak hierin vooral je eigen keuzes.

Als je benieuwd bent naar de voordelen van het afhandelen van je mail in de browser, laat maar weten. (Natuurlijk zijn er ook voordelen aan het afhandelen van mail in een mailprogramma, maar voor mij wegen die minder zwaar.)


Bedankt voor alle reacties en tips maar ik heb het op een andere manier opgelost 


Welkom bij ons op het forum @Hanseemstra, jammer dat je ons gaat verlaten! Goed om te lezen dat het inmiddels is gelukt, op een andere manier dan de anderen als tips gaven begrijp ik? Hoe heb je het precies opgelost, mogelijk kan jouw oplossing ook voor anderen in dezelfde situatie helpen :slight_smile:


Heb gewoon al mijn oude email weggegooid en ben begonnen met een nieuw emailadres, met dank aan de KPN


Heb gewoon al mijn oude email weggegooid en ben begonnen met een nieuw emailadres, met dank aan de KPN

@Hanseemstra Ik denk/vind dat je dit KPN niet mag/kunt aanrekenen. Het beheer van mails is namelijk iets wat de gebruiker zelf moet regelen. 


Ik vind het belachelijk dat mijn emailadressen doe ik vanaf het begin van mijn emailhistorie al heb zomaar opgezegd worden door kpn. Oorspronkelijk Ben.nl