Skip to main content

Ook ik heb al maanden hetzelfde probleem, wordt hier niet goed van.  Ga naar webmail maar daar zijn dezelfde problemen. Krijg je eindelijk iemand aan de telefoon, dan wordt er eerst verbaasd gereageerd en wordt uiteindelijk de schuld bij een ander gelegd...Aardig blijven wordt steeds moeilijker, zeker omdat er geen oplossing wordt geboden, KPN en Microsoft geven elkaar de schuld schijnt het.  Als KPN de planet accounts wil opruimen geef dan in ieder geval een goede oplossing, . Ook ik heb andere aliassen die dan 1 keer werken.  Nu ergert men zich iedere dag en lopen er dagelijks klanten over…

 

Admin: eigen topic voor je bericht aangemaakt, afgesplitst van deze

Ben geen nieuwkomer zoals hierboven wordt vermeld maar dagelijks met KPN ID inloggen lukt ook al niet meer, vandaar weeeeeeeer een nieuwe.


Hoi Killivis, ik heet je toch maar welkom, ondanks dat je aangeeft dat je niet nieuw bent. Jammer om te horen dat je verschillende problemen ervaart met je e-mail. Kun je wat meer toelichten wat er aan de hand is? Als je dat al eerder op het forum hebt gemeld, weet je nog onder welke naam dat was? Dan pak ik dat er ook bij en gaan we samen kijken wat er aan de hand is.


Problemen met het synchroniseren van email, al heel vaak voorgelegd.

de hele dag opnieuw opstarten of wachtwoorden vernieuwen, en het meest irritante de constante pop ups onder het schrijven in bestanden, email ed. En dan in eens zonder er iets aan gedaan te (kunnen) hebben werkt het weer een paar uur. Computer afgesloten, begint het weer van voor af aan.

Allerlei suggesties zijn er al voorgesteld, ook Outlook 2016 verwijderen en opnieuw installeren…...hallo weet u wat dat kost om iemand daar voor in te huren, het is niet mijn probleem dat het niet werkt.

4 maanden ben ik al aan het sukkelen met email, heel erg ongezond ook voor een 68 jarige

Als KPN een afspraak maakt om dit hier thuis in orde te maken wil ik nog wel blijven anders is er nog maar een oplossing en dat is weg bij KPN, met alles.

 

 


Dank voor je toelichting, Killivis. Via de webmail werkt alles wel? Zo ja, dan is het toch een issue met Outlook. Natuurlijk helpen we je daar zoveel mogelijk bij. Het is alleen mogelijk dat we dit niet op afstand kunnen. Ik ga daarom even terug naar het begin. Hopelijk kunnen we er samen uitkomen :slight_smile:

 

Gebruik je alleen Outlook 2016 op één apparaat of heb je de mail ook nog op andere apparaten ingesteld? Staat het in de Outlook ingesteld met POP3 of met IMAP. 

 

Als het ingesteld staat op IMAP, dan raad ik je aan om het account eens te verwijderen en opnieuw in te stellen. Je raakt dan niets kwijt omdat bij IMAP alles met de webmail synchroniseert. Outlook kan tegenwoordig een KPN-mailaccount automatisch instellen. Als je de stappen volgt die hier staan, dan vertrouw ik erop dat het lukt :)

 

Als het ingesteld staat op POP3, dan wordt het ingewikkelder. Daar ga ik dan ook pas op in als je aangeeft ook inderdaad hier gebruik van te maken.


Dat is inderdaad gelukt maar als leek zijnde niet beseft dat er dan van alles misgaat zoals een leeg adresboek… Alles weg, nu een oude versie uit het archief er bij gezet maar dat geeft heel veel problemen met oude en nieuwe adressen in dat bestand. Al met al een hele hoop gedoe.

IN de webmail staat geen adresboek.

 

 


Fijn dat het met de mail wel gelukt is. Het adresboek wordt inderdaad niet gesynchroniseerd, sorry daarvoor.