Skip to main content

Enige conclusie die uit deze discussie genomen kan worden is: wanneer beschrijft KPN het aanmelden op KPNMAIL eens volledig, daarbij elkaar niet tegenspreken (zoals in dit forum door KPN mensen gebeurt) en daarbij ook een volledige beschrijving hoe om te gaan met SPAM?

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

Enige conclusie die uit deze discussie genomen kan worden is: wanneer beschrijft KPN het aanmelden op KPNMAIL eens volledig, daarbij elkaar niet tegenspreken (zoals in dit forum door KPN mensen gebeurt) en daarbij ook een volledige beschrijving hoe om te gaan met SPAM?

@AndreWrdn Bedankt voor je reactie. Kan ik uit je reactie opmaken dat je problemen ondervindt bij het aanmelden/instellen van de e-mail? Laat het maar weten, want dan kijk ik graag even met je mee. 


Ik heb problemen met de manier waarop ik om moet gaan met de standaard Outlook (Office) folders op mijn PC en de Outlook (Android) folders op mijn telefoon (Android9) en tablet. Daarnaast heb ik problemen met de elkaar tegen sprekende adviezen op dit forum over de omgang met SPAM (in eigen mappen, in de standaard door Webmail gebruikte mappen en de map ongewenste mail in de diverse Outlook versies). Als dit nog even doorgaat stap ik over op Outlook.com en Gmail.


@AndreWrdn Bedankt voor je reactie. Ik heb even een eigen topic voor je aangemaakt, dit voorkomt dat er meerdere onderwerpen door elkaar heen gaan lopen. 
Wat ik uit je berichten kan opmaken, is dat je problemen/moeilijkheden hebt met onze KPNmail. Je hebt de KPNmail dus ingesteld op het Outlook e-mailprogramma. Dit functioneert momenteel niet naar behoren, klopt dit? Waar loop je precies tegenaan  betreft ‘het omgaan met de folders van Outlook’ op je pc, telefoon en tablet? 

Ook begrijp ik niet precies welke tegensprekende informatie wij verspreiden op het Forum over de omgang met SPAM, kan je dit toelichten? 


Outlook (office) functioneert correct bij een Outlook.com account. Office Outlook heeft bij een kpnmail account de zelfde mappen structuur: 

Kijk ik in Webmail ziet de structuur er zo uit:

SPAM wordt door KPN in de Spam map gedumpt. Niet in de map Ongewenste mail. De map Spam is in Outlook niet te zien. Er wordt beweert dat als ik in Outlook werk en een mailtje tot Spam bevorder (waardoor het in de map Ongewenste e-mail terecht komt) dat KPN hier actie op onderneemt, alleen zie ik daar geen resultaat van. 

Bij het opvolgen van het advies om “Mijn Mappen” te gebruiken in webmail werd het alleen maar verwarrender:  instellen dat in mijn mappen de mail moet worden opgeslagen zoals in een van de posts werd voorgesteld leverde nog meer verwarring op: mappen die ik daar leeg wilde maken moesten in een paar stappen (onlogisch) worden opgeruimd. Eerst naar Prullenbak, daarna door naar verwijderde item.

Al met al onduidelijk en onlogisch.

Krijg binnenkort een klus: verhuizen van mijn mail adressen van een account (in mijn oude woonplaats) naar het account in mijn nieuwe woning. Misschien grijp ik di ramp wel aan om eerst alle mailconnecties (in Outlook van Office, Outlook binnen Windows10 en Outlook binnen Android) te vernietigen en de boel eens opnieuw in elkaar te zetten. En wat zou daarbij helpen? Je gelooft het niet: een GEBRUIKSAANWIJZING! Dus mijn vraag blijft!


@AndreWrdn Bedankt voor je uitgebreide bericht. Nu begrijp ik wat je bedoeld met dat het Spam-filter niet werkt in outlook.
Eerlijk gezegd heb ik geen idee of de ‘ongewenste e-mail’ map van Outlook gekoppeld is of kan worden aan onze ‘SPAM-filter’ map van de webmail.:zipper_mouth: Je zou denken dat je het Spam-filter sowieso tevoorschijn kunt toveren. Als dit zo is, dan kun je de ‘ongewenste e-mail’ map in Outlook gewoon negeren of verwijderen. @Dennis ABD weet jij of de ‘ongewenste’ map van outlook gekoppeld kan worden aan onze ‘spam-filter’map in de webmail? 

Het verhuizen van e-mailadressen zou niet nodig hoeven zijn, als alleen het adres wijzigt.
Mocht je de e-mailadressen toch opnieuw willen instellen/controleren, neem dan eens een kijken op deze websites: 

  1. E-mail instellen Windows, Outlook, Apple
  2. Toestelhulp

Als je alle mailadressen hebt ingesteld als IMAP, dan kun je ze gewoon verwijderen en opnieuw instellen. De sites hierboven zijn helaas geen gebruiksaanwijzingen ‘hoe de e-mail werkt’, maar per apparaat/mailprogramma wordt er wel uitgelegd hoe je de e-mail kunt instellen. 


Hier is al regelmatig antwoord op gegeven. Wij gebruiken de spam map. Een Nederlandse Outlook gebruikt een eigen mappen structuur in het Nederlands en trekt zich niets aan van conventies. Dit is in Outlook aan te passen, zie hiervoor de support artikelen op Microsoft.com


En zo ongeveer alle andere email programma's werken wel gewoon keurig netjes en correct in combinatie met KPN.

Ik gebruik normaal gesproken geen Outlook. Maar omdat er hier op forum nogal wat problemen langs komen heb ik afgelopen maanden ook wat met Outlook zitten testen.

Wat natuurlijk een groot probleem is is, want ja, ik heb natuurlijk geen licentie. En die ga ik uiteraard niet aanschaffen ook. Dus ik kan eigenlijk zomaar niet Outlook installeren. Zelfs proefversies is heel moeilijk aan te komen. Bij een nieuwe pc staat er soms een versie op die je een paar weken gratis mag gebruiken, maar die kun je nergens downloaden.

Maar voor wat ik wel heb kunnen testen werkte het bij mij gewoon goed. Ik zou best wat schermafdrukken willen maken met uitleg erbij hoe je het probleem op moet lossen. Maar als het bij mij gewoon goed werkt in 1 x, dan kan ik daar verder ook niks mee.

Sowieso is het natuurlijk ook nog een probleem dat er zowat wel 10 verschillende versies van Outlook en andere mailprogrammas van dezelfde firma zijn. Want Microsoft brengt zowat elk jaar een nieuwe versie uit die er dan toch weer net iets anders uitziet en werkt. Waardoor het probleem mogelijk bij de ene versie wel speelt en bij de andere versie niet.


Volgens recept heb ik mappen gekoppeld:

Resultaat is dat spam in Mijn mappen /Spam terecht komt. Aanklikken als “niet spam” kan niet nog erger als ik de mail verplaats naar de echte spam map kan dat ook niet.

Mappenstructuur invoeren leidt dus tot extra werk, ik haal de mappen weer weg 

 


Je moet in de webmail niets aan de instellingen aanpassen. Dat is vragen om heel veel problemen. Je standaard mail programma's op je telefoon en tabled zullen dan daar ook problemen mee krijgen. Het gaat fout in Outlook, soms, en dan zal het dus ook daar opgelost moeten worden.


Welke versie van Outlook gebruikt u? Want ik heb hier Outlook 2016 momenteel draaien, een proefversie: werkt perfect. Spam naar spam map verplaatsen, of weer terug verplaatsen, het werkt gewoon prima.

Maar als ik rechtsklik op mij e-mails adres…

... dan heb ik de optie "IMAP-mappen". En daaronder ook nog de optie "Mappenlijst bijwerken". Hoe is dat bij jullie? Kun je daarmee niets corrigeren?


Zit nu nog wat te rommelen. Het zijn wel Engelse namen. Dat horen ze ook te wezen, op de achtergrond. Maar ik dacht dat het mogenlijk was om ze te hernoemen naar de Nederlandse naam. Zonder dat da dus op de achtergrond gevolgen heeft. Dat lijkt niet zo te zijn. Je moet er genoegen mee nemen dat het Engelse namen zijn.


Het gaat niet om de taal van de mappen. Heb intussen de webmail mappen al weggegooid, denk er over om de email accounts allemaal (3) af te melden bij Outlook (Office 2016) en op de Android tablet en telefoon, en dan de boel opnieuw op te bouwen.

Om mappen toe te voegen wil ik eerst weten wat en hoe. Mappenlijst bijwerken zorgt er voor dat het netwerk wordt benaderd, waarvoor is niet duidelijk.

Enige conclusie die nog steeds overeind blijft: als gewone gebruiker zou ik het zeer op prijs stellen als KPN een duidelijke, korte, correcte beschrijving levert over hoe in relatie met de KPN servers ik als gewone simpele gebruiker om moet gaan met het instellen en werken met Outlook (Office 2016), Outlook als apart appje onder Windows10 en Outlook (of iets anders als het maar gewoon werkt) op Apple en Android. Wanneer komt die beschrijving?

 


Wanneer komt die beschrijving?

Ik ben bang dat je daar nog heeeeel lang op kunt wachten.


Er is dit:

https://www.kpn.com/service/internet/e-mail/instellen-laptop-pc.htm

En Outlook 2016 staat daar ook bij.


En het wordt steeds gekker: er zijn twee mailtjes in Mijn mappen/ Spam gedumpt. Alleen ontbreekt het knopje om aan te geven dat het géén spam is. In de bovenbalk staat alleen het knopje waarmee ik de twee mails kan weggooien. Of kan markeren als spam (hahaha).

 

 

Als ik KPN wil vertellen dat het geen spam is moet ik ze eerst verplaatsen naar de map Spam

 

want dan is het “geen spam” handje wel beschikbaar. Snapt iemand het nog? Ik niet meer

 


De spam map van uw eerste schermafbeelding is niet de officiële spam map. En daarom geen mogelijkheid om aan te geven dat het geen spam is. 


U heeft heel veel dubbele mappen die er helemaal niet zouden horen te zijn. Zo ziet het er bij mij uit:

Ontdek de verschillen…

En:

 


De spam map van uw eerste schermafbeelding is niet de officiële spam map. En daarom geen mogelijkheid om aan te geven dat het geen spam is. 

Maar dat is wel de map (niet door mij gemaakt!) waarin ik in Webmail (want daar zijn de screenprints van) niet door mij de (niet-) spam mailtjes zijn weggeschreven!


U heeft heel veel dubbele mappen die er helemaal niet zouden horen te zijn. Zo ziet het er bij mij uit:

 

Ik heb die mappen niet aangemaakt. En nog “grappiger”: ik heb geprobeerd die mappen op te ruimen en dat lukt niet. Ik kan de mappen onder Postvak in verwijderen, maar ze komen gewoon terug.


@AndreWrdn Ik heb alles even doorgelezen. Je hebt mappen aangemaakt in de webmail, deze heb je verwijderd, al komen ze gewoon terug? Dit hoort niet te gebeuren. Het is lastig om een goed beeld te krijgen d.m.v. de screenshots. Is het een idee om telefonisch contact op te nemen met een van mijn collega's die dan eventueel mee kan kijken op het scherm? Dan kan het probleem duidelijker uitgelegd worden en kunnen we even mee-klikken door jou webmail. 


Misschien een optie om in Outlook het hele account eens te verwijderen. En misschien zelfs Outlook compleet te verwijderen. Vervolgens in de webmail alles op te ruimen en alle instellingen goed zetten. Dan eens een paar dagen wachten en afkijken of in de webmail alles normaal verloopt. Of de spam in de juiste map komt bijvoorbeeld. En daarna Outlook weer vanaf een schone toestand opnieuw instellen.


Eerste stap uitgevoerd: Outlook op Android9 telefoon verwijderd en opnieuw geinstalleerd. Is gelukt lijkt ook alsof de steeds weerkerende vraag om wachtwoord van mail adres in te voeren weg blijft (even?). De mappenstructuur die ik hiervandaan kan berijken is dit:

Nu even wachten op mail.

Trouwens als ik ik mijn mappen de submappen probeer te verwijderen blijven ze terug komen.


De mappen die je in Outlook ziet zouden overeen moeten komen met de mappen die je in webmail ziet.

Komen ze bij jou ook overeen?

 

Trouwens als ik ik mijn mappen de submappen probeer te verwijderen blijven ze terug komen.

Waar probeer je die mappen te verwijderen, in webmail?


Komen ze overeen? Nee, kijk maar op eerder verstuurde plaatjes! waar probeer ik ze te verwijderen: in Webmail, maar na het verwijderen vliegen ze er weer in. Alleen outlook van Android staat aan, pc is stil

 


Reageer