Skip to main content

Ik heb een Samsung tablet S5e.

Ik kan ineens geen bijlages meer openen als ik een email binnenkrijg via mijn kpn email account.

Als ik druk op een link krijg ik onderin een keuzemenu voor doorsturen..... etc.

Weet iemand een oplossing?

In mijn gmail account openen wel de links.

 

Gr. John

Hoi @John12, wat gek dat je ineens geen bijlages meer kunt openen. Ik begrijp dat je het op jouw tablet alleen merkt met jouw kpnmail e-mailadres. Ik zoek graag met je mee naar de oplossing.

Welke app gebruik je om je mails op te halen? Werkt het bijvoorbeeld wel op andere apparaten en als je inlogt op Webmail? En hoe staat jouw e-mailadres ingesteld op jouw tablet, als POP3 of als IMAP?


Hallo Alexa,

Ik gebruik de app van Samsung om mijn mail te openen. Deze app staat standaard op de tablet om een mailaccount aan te maken

In de webmail kan ik wel bijlages openen en ook op mijn Samsung telefoon S8.

De Mail staat op IMAP server en SMTP server.

Beveiliging op TLS met Poort 587

Gr. John


@John12 Hoi John, dankjewel voor de extra informatie, dat is handig om te weten. Aangezien het in Webmail en op jouw Samsung S8 wel werkt, lijkt het toch iets in het account te zijn dat nu op je tablet staat.

Kan je proberen om het account eens te verwijderen en opnieuw in te stellen? Doordat het al als IMAP ingesteld staat, raak je daardoor geen gegevens kwijt. Ik verwacht dat dat het oplost, omdat het verder overal goed werkt. Anders kan je ook (eventueel tijdelijk) een andere mail app gebruiken, Gmail of Outlook bijvoorbeeld, en testen of het daarin wel goed gaat.

Laat je weten wat je hebt geprobeerd en hoe het is gegaan?


@John12 Ik hoop dat alles is gelukt, aangezien ik nog geen nieuwe reactie van je heb gezien. Anders weet je me te vinden (ᵔᴥᵔ)


Hallo Alexa,

Sorry dat ik niet heb gereageerd. Door al die toestanden met Corona, nog niet bij stilgestaan.

Ik heb je advies opgevolgd. Account verwijderd, app verwijderd, en alles opnieuw geïnstalleerd.

Helaas zonder resultaat. 

Daarna heb ik de app van Outlook geïnstalleerd en hier deed de mail wel wat hij moest doen.

Dus nu ontvang ik de mail via de Outlook app en is de Samsung app niet meer werkzaam.

 

Bedank voor je advies en tips. 

 

Met vriendelijke groet,

John


@John12 Dat geeft niets, dat kan ik me heel goed voorstellen. Het zijn ineens ook hele gekke tijden nu.

Fijn dat het met de Outlook app wel gelukt is, en daarmee alles nu goed werkt! Je weet ons op het forum te vinden als we iets voor je kunnen doen :slight_smile: