Skip to main content

Als ik een e-mail schrijf in webmail dan duurt het zeer lang voordat ik de letters in het bericht zie. Alsof het lang duurt voordat de webmail het verwerkt heeft. Soms wel meer dan een minuut.

Ik heb het in meerdere browsers geprobeerd en in beide het probleem gehad. Zowel Chrome als Edge  en uiteindelijk de computer opnieuw opgestart, maar het blijft traag. Verder geen problemen met de computer. Via Thunderbird lukt het wel, maar als ik geen kpn verbinding tot mijn beschikking heb ben ik aan de webmail gebonden wegens de SMTP van kpn.

Zijn er anderen met dit probleem en heeft iemand een tip?

... maar als ik geen kpn verbinding tot mijn beschikking heb ben ik aan de webmail gebonden wegens de SMTP van kpn.

Gebruik authenticatie bij de SMTP instellingen:

Dan kunt u overal vandaan mailen.


Wat betreft het traag zijn van de webmail: is dat overal? Dus niet alleen thuis, maar ook elders? Ook als u een computer van een ander gebruikt?


Wat betreft het traag zijn van de webmail: is dat overal? Dus niet alleen thuis, maar ook elders? Ook als u een computer van een ander gebruikt?

Tot nu toe thuis, op mijn flexplek en momenteel op vakantie. Ik heb het nog niet op een ander pc geprobeerd, en heb er ook geen in de buurt momenteel. Dat kan ik eind deze week proberen.


... maar als ik geen kpn verbinding tot mijn beschikking heb ben ik aan de webmail gebonden wegens de SMTP van kpn.

Gebruik authenticatie bij de SMTP instellingen:

Dan kunt u overal vandaan mailen.

Dit zou de beste tip ooit zijn als ik dan overal kan mailen via Thunderbird! Waar stel je dit in? Bij Thunderbird of de kpn instellingen? Ik ben aan het zoeken in de Thunderbird instellingen, maar zie het niet zo 1,2,3. Zou je het me iets specifieker willen aanwijzen? Daar zou je me ontzettend mee helpen.

Bij voorbaat dank!


... maar als ik geen kpn verbinding tot mijn beschikking heb ben ik aan de webmail gebonden wegens de SMTP van kpn.

Gebruik authenticatie bij de SMTP instellingen:

Dan kunt u overal vandaan mailen.

Dit zou de beste tip ooit zijn als ik dan overal kan mailen via Thunderbird! Waar stel je dit in? Bij Thunderbird of de kpn instellingen? Ik ben aan het zoeken in de Thunderbird instellingen, maar zie het niet zo 1,2,3. Zou je het me iets specifieker willen aanwijzen? Daar zou je me ontzettend mee helpen.

Bij voorbaat dank!

Ik heb het gevonden. Ontzettend bedankt! Dit gaat me ontzettend veel helpen bij mijn werk. Het probleem is daarmee ook opgelost. Super!!!


Erg mooi opgelost zo..

( ik gebruik ook TB maar dat ter zijde )

Maar ben ik toch nog wel benieuwd naar de oorzaak van dit :

Als ik een e-mail schrijf in webmail dan duurt het zeer lang voordat ik de letters in het bericht zie. Alsof het lang duurt voordat de webmail het verwerkt heeft. Soms wel meer dan een minuut.

Ik heb het in meerdere browsers geprobeerd en in beide het probleem gehad. Zowel Chrome als Edge  en uiteindelijk de computer opnieuw opgestart, maar het blijft traag. Verder geen problemen met de computer.

Zijn er anderen met dit probleem en heeft iemand een tip?

Ik heb ook wat gedoe gehad met de webmail, rondom de overgang van xs4all naar kpn (helaas!) mar dit verschijnsel ken ik niet.


@Wijnmee

Als er een vertraging is tussen het typen en het verschijnen van een letter dan zijn er vaak twee of meer programmas tegelijkertijd bezig / aan het draaien (bijv. op de achtergrond). Bijvoorbeeld Windows Update of Chrome dat bezig is om een update te laden of een update te installeren. Als dit structureel veel vaker voorkomt moet je eens uitzoeken welk programma hier voor verantwoordelijk is. Want dan is er vaak twee of meer pogrammas die “een conflict met elkaar hebben". Ook kan het zijn dat jouw harde schijf niet helemaal goed functioneert. Deze vertraging kan ook komen doordat je “werkt” vanaf een externe (harde) schijf en niet vanf jouw C: schijf.

In jouw geval lijkt het er op dat jouw browser “een conflict heeft” met een ander porgramma. Maar de vraag is welke programma ?


@Wijnmee 

Inderdaad. Als je via een andere internet provider (dan de KPN) contact wil leggen met de KPN emailservers dan moet je inderdaad de “authenticatie” opties aanvinken en invullen. Dit geldt overigens zowel voor gebruik in nederland als in het buitenland.