Skip to main content

Ook ik heb zo'n beetje zelfde probleem heel vaak. Bovengenoemde gelezen, lost niets p.-

>  Regelmatig stuur ik groep van 35 personen via BCC een bericht waarbij ik zelf de ontvanger ben.

> via bcc ter bescherming van de e-mail-adressen. Heel vaak lukt dat niet en krijg ik alles ‘retour’ met bericht van de ‘Systeembeheerder’ met vermelding bij alle e-mailadressen:

VERMELD staat dan:   Serverfout: 554 5.7.1 bad recipient address syntax

Helaas gebeurd dit vaak dan ook nog, tot mijn ergernis, wanneer het bericht snel naar de groep moet.

 

Ik gebruik Outlook 2019 -  POP-accountinstellingen: 

INKOMEND:     Server:   pop.kpnmail.nl   poort: 995

UITGAAND:      Server:  smtp.kpnmail.nl   poort:587   versleuteling:  STARTTLS

Heb gezocht op KPN-Forum maar zie niet een echte oplossing, vreemd, ik hoor dat dit vaak voorkomt.

Wat kan oorzaak zijn?

*admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

Hallo @henkvanrij , hieronder een uitleg/oplossing voor jouw probleem:

https://www.transip.nl/knowledgebase/artikel/1970-recipient-address-rejected-unknown-recipient/


@henkvanrij :

Is er een bepaald herkenbaar patroon ? Gebeurt dit alleen 's morgens of 's middags, etc.


@ JanD:   Volgens de link die jij gaf zijn er 3 mogelijkheden:

De 2 laatste zaken kan niet, de groep e-mailadressen ontvangen wanneer het lukt te verzenden, deze e-mails allemaal, adressen bestaan dus!

Een configuratiefout van de ontvangende mailservers DUS ook niet.

Wat betreft die incorrecte DNS-instellingen, die blijken in orde te zijn.

 

@ Willy22:   De mails stuur ik regelmatig (als het lukt) op steeds zeer verschillende tijden, ook wel laat in de avond of op 'spitsuren'.


Hallo @henkvanrij , er zijn uiteraard meer oplossingen, ik heb gewoon even 'gegoogeld'.

 


@henkvanrij :

Krijg je dan van alle 35 personen hetzelfde bericht retour ? Valt te achterhalen welk adres(sen) de problemen veroorzaken ? Dat zou je kunnen controleren door al die adressen in het veld "Aan” of “CC” in te vullen. Maar ik weet niet of je dat wilt proberen (i.v.m. bijv. privacy).


@henkvanrij :

Krijg je dan van alle 35 personen hetzelfde bericht retour ? Valt te achterhalen welk adres(sen) de problemen veroorzaken ? Dat zou je kunnen controleren door al die adressen in het veld "Aan” of “CC” in te vullen. Maar ik weet niet of je dat wilt proberen (i.v.m. bijv. privacy).

Hallo @Willy22 , via CC en aan moet je niet willen om de privacyregels niet te overtreden, slecht advies.:tired_face:


@ JanD en Willy22, dank voor jullie suggesties.  Het probleem speelt al lange tijd en ik heb al veel adviezen gehad maar een oplossing is er nogniet.   Als het probleem zich voor doet (vaak) dan komen soms alle e-mailadressen 'terug' met bij ieder adres:  Serverfout: 554 5.7.1 bad recipient address syntax  Maar soms slechts b.v. 3 van de hele groep. Wanneer ik dan het bericht 3 maal afzonderlijk verzend dan lukt het wel.  Het is natuurlijk ondoenlijk om 35 personen hetzelfde bericht afzonderlijk te sturen.  Om privacy redenen willen velen niet dat hun e-mailadres zichtbaar is voor de groep.

Het is duidelijk lijkt mij dat de Systeembeheer de oorzaak van het probleem is.  Immers die stuurt mij de boodschap Serverfout: 554 5.7.1 enz

Mijn kennis schiet te kort, is dit dan KPN ?   Of is dat een afzonderlijk orgaan?


Hallo @henkvanrij , vul in het privédeel van je profiel je postcode/huisnummer/klantnummer en het bewuste emailaccount in dan komt een moderator er op terug.

Succes.

 


@ JanD,  bedankt voor de tip, maar ik heb vooral mijn hoop gevestigd op een 'deskundige' reageerder  hier op dit forum.  Met alle respect voor de KPN-medewerkers, meestal heel vriendelijke mensen maar mijn ervaring is dat juist die heel specifieke kennis toch niet altijd aanwezig is.  Dit kun je bv zien aan een eerdere topic van mij over een nieuw type tv die ik had aangeschaft en dat de afstandsbediening van KPN daar niet op gebruikt kon worden.  Na heel veel bellen, schrijven enz enz. kwam het advies om maar 2 afstands-bedieningen te gaan gebruiken, die van LG en die van KPN.   

Tot er hier op het forum gewoon een goed advies kwam met de juiste instel-code, van een pientere reageerder, wat was ik blij!   Nogmaals respect voor medewerkers KPN, maar begrijp wel mijn scepsis.

 


Het op zo'n manier verzenden van email naar groepen is volgens verleden tijd. Het komt heel vaak niet meer door spamfilters heen volgens mij.

Ik doe ook zaken met een paar bedrijven die wel eens mailings rondsturen op zo'n manier. Heel vaak blijkt achteraf dat ik ze dan niet gehad heb. Of ik krijg hem een week later voor de 2de keer omdat ze zelf ook wel weten dat het bij veel mensen niet aangekomen is. Of de bijlagen komen niet mee. Het is knoeien. Hun facturen komen echter wel altijd keurig binnen. Dat is dan weer geen probleem 😉


@ Nick83    Dank voor je reactie.   Ja, hoe dan een rondschrijven, via post sturen (3 dagen onderweg) is helemaal uit de tijd, fax is van vorige eeuw, whatsapp kan niet met een bericht van 10 zinnen, postduif, doe eens een suggestie, ik zou niet weten hoe. Afgezien van 'het is uit de tijd' moet toch duidelijk worden hoe dit probleem is op te lossen..


Gebruik maken van een email service. Die gebruiken geen BCC, maar sturen gewoon elk mailtje apart en weten hoe om te gaan met anti-spam maatregelen. 

Daarnaast zijn er volgens mij ook programmaatjes beschikbaar die je op je pc kunt installeren. Daarin kun je een lijst met adressen importen en dan gaat die automatisch 1 mailtje naar alle adressen versturen. 1 voor 1, in een rustig tempo van bijvoorbeeld 1 per minuut ofzo. Dat is nodig, want in 1 minuut 35 mailtjes versturen kan niet, dan word je ook meteen geblokkeerd. 


Oke Nick, bedankt ik kende deze mogelijkheden niet, ga me er eens even in verdiepen.  Thaks