Skip to main content

macOS Monterey

Ohne Telford email alles O.K.

mit Telfort email bricht alles zusammen.

 

@email Storing 

Zijn er verschillen tussen de instellingen van de Telfort email en jouw andere emailaccounts ? Ik denk hier  specifiek aan de versleuteling (SSL, TLS). Misschien helpt het als je terug gaat naar een lagere TLS instelling ? Van bijv. TLS 1.2 naar TLS 1.1 ?


alles is SSL 

Bedankt Willy22 voor die Tip ik ga zoeken.

 


@email Storing

Voor zover ik weet, is SSL de minimumeis omdat de software van de KPN emailservers ook rekening moet houden met oudere emailprogrammas en/of besturingssystemen die nog niet met TLS (kunnen) werken. Mijn emailprogramma werkt alleen nog met TLS en ik heb geen enkel probleem met het ophalen van email. Probeer daarom eens wat de hoogste TLS versie is die wel werkt met de KPN emailservers (TLS 1.1 ???)

Want ik weet dat “Monterey” bepaalde minimum eisen stelt en het zou kunnen dat ook “Monterey” afscheid genomen heeft van SSL. Wat zegt Apple zelf op haar website ?

Laat even weten of het gelukt is en wat je gedaan hebt. Hiermee kun je ook anderen op dit forum helpen.


gefunden, mijn fout: Hostname (fout = imap.telfort.nl. ) (goed = map.telfort.nl ) 

eem punt teveel


Goed om te lezen dat je het gevonden hebt @email Storing en dat het nu weer werkt! Soms zijn het inderdaad van die kleine dingetjes waar je makkelijk over heen kijkt.