Skip to main content

heb een nieuw apparaat nl een mac book en kpn mail niet toevoegen steeds antwoord dat account al bestaat. ik gebruik kenmail al op tablet en iMac

Hoi @tuinkamer, welkom bij ons op het forum. Dat is een gekke melding, een mailaccount kan je op meerdere apparaten instellen en gebruiken. Waar en hoe probeer je het precies toe te voegen? Is dat in een mailprogramma, ergens online of ergens anders? Kan je er meer over vertellen?


Ik heb geen reactie meer van je gezien @tuinkamer, is het instellen van het mailadres inmiddels toch gelukt?


Nee het lukt nog steeds niet. Het wachtwoord dat ik heb gebruikt op iPad en Mac zijn totaal 8 tekens. Maar als ik probeer dit wachtwoord - wat ik vaak gebruik - ook daadwerkelijk in te typen krijg ik het antwoord dat het wachtwoord niet klopt. Vervolgens probeer ik het wachtwoord dat ik gebruik bij KPN ID en dat is blijkbaar ook niet goed.

 

Andere vraag is: Voorts lukt het mij niet mijn iPhone te koppelen aan mijn nieuwe Mac book. synchrone lukt dus niet ofschoon ik wel bluetooth gebruik


@tuinkamer 

Het wordt aangeraden om voor het wachtwoord voor het KPN ID een ander wachtwoord te kiezen dan voor jouw emailaccount.

Wat staat er achter het @ teken van jouw emailadres ? Zat je vroeger bij Telfort ? Jouw wachtwoord is 8 tekens lang en dat voldoet niet aan de KPN eisen voor het wachtwoord. De KPN eist dat een wachtwoord minstens 10 tekens lang  is.

Een Bluetooth zender heeft slechts een beperkt bereik. Dat bereik is kleiner dan dat van WiFi.


Wat gebeurt er als je met datzelfde wachtwoord probeert in te loggen op de Webmail @tuinkamer? Werkt die daar wel of ook niet? Als het daar wel werkt betekent het dat er een andere instelling op de MacBook niet klopt. 

Het koppelen van de iPhone aan de MacBook kan ik niet zoveel over zeggen, dat is iets tussen beide Apple producten en daardoor kan je die vraag beter aan Apple stellen.Â