Skip to main content

Ik krijg dagelijks minimaal 7-10 mails dat mij McFee verlopen is. Ik heb deze niet dus is het 100% een hack mail. ALLE mail komen uit @xxxx.co.uk.

Hoe kan ik deze mail blokkeren??

Heb al in de kpnmail @*.co.uk gezet en ook in mijn microsoft outlook 2016, echter blijf deze dagelijks binnen krijgen. Hoe kom ik hier van af, wordt er helemaal gek van.

@digiton

De hoeveelheid spam verminderen:

Daarnaast heb ik geen afzenders geblokkeerd en geen berichtregels voor dit soort spam aangemaakt. De spammer verandert vaak een klein detail (bijv. de tekst "Mc Afee” i.p.v. “McAfee") en dan werkt een berichtregel niet meer.


Hoe heb je dat in Webmail gezet?

Ik heb dat in KPN Webmail geregeld met een filterregel via ⚙️ Instellingen → E-mail → Filter Regels → Nieuwe regel toevoegen

Ik gebruik dat om ongewenste mail van nw.mijnkansen.nl die door het Spamfilter glippen toch in de Spam map te krijgen.


Door de voorwaarde “Bevat” werkt dat ook met een deel van het adres.


Dit werkt niet omdat er constant andere voorwaarden bevat..

Ik wil de mail blokkeren  met een joker omdat het ook dagelijks voor .co.uk een andere naam staat.


@digiton 

Dan lijkt het erop dat Outlook niet in staat is om joker tekens juist te interpreteren als het gaat om domeinnamen. Dan kun je mijn eerste suggestie proberen. Dit kost helaas wel even tijd om goed te werken. Hierdoor heb ik nauwelijks nog last van spam en - raar maar waar - hierdoor lijkt ook het KPN spamfilter beter te worden.


Ik heb dezelfde optie in de KPN webmail gezet en dat werkt dus ook niet. Dus ook de kpnmail herkend de joker niet. Voeg nu dagelijks al deze @naam.co.uk in de filteren krijg dan niet meer van de specifieke naam, maar de volgende dag bestaat en weer diverse andere. Heb er dus een dagtaak aan.


@digiton

En als je bijv. @*.uk gebruikt i.p.v. @*.co.uk ? Werkt dat dan wel ?


En wat gebeurt er als je gebruikt

Van      Bevat      .co.uk

Dus zonder het sterretje. Dat wordt als deel van de zoekstring gezien, niet als 'joker'


Gaan het proberen. Zal het de komende dagen zien.


HELAAS, blijft nog steeds in grote getalen binnen komen.


In mijn outlook heb ik een aparte filter gevonden om een heel land te blokkeren. Kijken of dit werkt. KPN mail heeft dat niet.


Kan je aangeven hoe je dat hebt gedaan en of het geholpen heeft? Daar hebben anderen met hetzelfde probleem mogelijk ook wat aan.


@RBxx

@digiton

https://pctipvandedag.nl/mail-blokkeren-uit-bepaald-land-outlook

En dit kun je combineren met de tip van mijn eerste reactie in dit topic.


Het werkt perfect. Echter krijg jammer genoeg nog wel op mijn GSM en KPN webmail alles binnen.

Bij mijn outlook kun je als je bij een mail de rechtermuisknop gebruikt de optie ongewenste e-mail en daarna de Opties voor ongewenste mail naar dit scherm gaan. Hier aangeven wat je wil en er kont geen mail meer binnen.

 

 

Nu hoop ik dat KPN deze optie ergens gaat aanmaken.

In de link : https://pctipvandedag.nl/mail-blokkeren-uit-bepaald-land-outlook staat hetzelfde.

 


Het werkt perfect. Echter krijg jammer genoeg nog wel op mijn GSM en KPN webmail alles binnen.

(…...)

Maak je geen gebruik van IMAP ? Want dan zouden de acties van de ene ‘afnemer’ ook op de andere gebruikers van dezelfde mailbox moeten doorwerken.