Skip to main content

Hoi,

E-mail van 1 bepaalde afzender blijft hardnekkig aangemerkt als spam. Ik heb in de spam-box de e-mails van deze afzender reeds tiental keren aangegeven dat dit geen spam is. Tevens heb ik in de beveiligingsinstellingen aangegeven dat alle e-mail van deze afzender en dit domein moet worden vertrouwd. De e-mail van deze afzender blijft in de spam-box komen. Ergerlijk.

 

M.vr.gr.,William van Dalen

 

Wat kan hieraan gedaan worden?

 

M.vr.gr., William

 


Hallo @wpavandalen ,

Welkom! Graag zoek ik even voor je uit hoe dit komt. Kun je mij een privébericht sturen met daarin die afzender vermeld? Ik kan dan even voor je kijken wat de reden is.


Hoi @wpavandalen ,

Dank voor de extra informatie die je me toegestuurd hebt. Ik heb kunnen achterhalen wat er mis gaat. Het is niet het spamfilter wat ingrijpt, maar op de domeinnaam van de afzender is DKIM half geimplementeerd. Wat ik zie is dat als de mail aangeboden wordt, er een DKIM key wordt meegestuurd, echter, als onze server de verificatie wil doen aan de hand van de key op het domein, blijkt het domein geen key te bevatten en zal de mail als spam aangezien worden. Er zal dus contact opgenomen moeten worden met het bedrijf verantwoordelijk voor de hosting van dat domein, en daarin zal er een keus gemaakt moeten worden tussen DKIM in zijn geheel inschakelen, of in zijn geheel uitschakelen.

Kun je me laten weten of je hier verder mee kunt?