Skip to main content

Geachte heer/mevrouw,

Kan ik een compleet e-mailarchief van Solcon-webmail overzetten naar KPN-mail?

Het solcon-adres wil ik namelijk helemaal opheffen, maar het archief wil ik bewaren.

Met vriendelijke groet,

Dick Lassche

 

Admin: 06 verwijderd i.v.m. privacy

Hallo @Dick Lassche , dat zal helaas niet gaan ook al is het een dochter van KPN. 

 

PS Haal je mobiele nummer even weg. Dat is niet verstandig en ook niet nodig. Je kunt gegevens kwijt in je profiel. 


@Dick Lassche :

Ja hoor, dat is mogelijk. Alleen zul je dat dan wel zelf aan het werk moeten, omdat Solcon en KPN 2 verschillende “administraties” hebben. Alles wat je nodig hebt is een goed emailprogramma (op jouw laptop/PC).

1)) Zorg ervoor dat je in jouw emailprogramma 2 (extra ??) accounts hebt, één voor dat KPN account/emailadres en één voor dat Solcon account die beide met IMAP werken.

2)) Haal de emails uit het archief bij Solcon (Hoe werkt dat bij Solcon ??).

3)) Maak onder dat KPN account dezelfde mappen aan als bij dat Solcon account.

4)) Kopiëer - per map - de emails uit het Solcon account naar een map in het KPN account. En het emailprogramma kopieert de emails van het Solcon account naar het KPN account. Controleer ook regelmatig m.b.v. de KPN webmail of alles goed is overgekomen.


@Dick Lassche :

Ja hoor, dat is mogelijk. Alleen zul je dat dan wel zelf aan het werk moeten, omdat Solcon en KPN 2 verschillende “administraties” hebben.

Alles wat je nodig hebt is een goed emailprogramma.

1)) Zorg ervoor dat je in jouw emailprogramma 2 (extra ??) accounts hebt, één voor dat KPN account/emailadres en één voor dat Solcon account die beide met IMAP werken.

2)) Haal de emails uit het archief bij Solcon (Hoe werkt dat bij Solcon ??).

3)) Maak onder dat KPN account dezelfde mappen aan als bij dat Solcon account.

4)) Kopiëer - per map - de emails uit het Solcon account naar een map in het KPN account. En het emailprogramma/IMAP protocol doet de rest. Controleer ook regelmatig of alles goed is overgekomen m.b.v. de KPN webmail.

Zo zou het inderdaad kunnen...my bad. 

Ik dacht dat @Dick Lassche een automatische omzetting door Solcon/KPN bedoelde. Handmatig kan inderdaad wel. 


@SledgehammerNL :

@Dick Lassche :

Men kan ook het programma MailStore Home gebruiken om de emails over te zetten maar daar heb ik geen ervaring mee.

Echter, de procedure die ik hierboven beschreef heb ik vaker (succesvol) uitgevoerd en bij meerdere mensen die ik geholpen heb.