Skip to main content

Sinds vrijdag  28 juli 2023 ontvangen we niet alle mail meer. Vooral van bedrijven niet. Daar zit belangrijke mail bij. Als we het naar een gmail adres laten sturen komt het wel aan. Het ligt dus niet aan de mailserver van de bedrijven. Inloggen op de webmail helpt ook niet, daar staan de mails ook niet. Ook niet in de spambox. de Kpn was altijd betrouwbaar maar de laatste tijd kakt het behoorlijk in.

Het kan juist wel aan de mailserver van die bedrijven liggen, als die niet volgens de juiste regels mailen. Dus, meld het eens bij die bedrijven. 


Heb ik gedaan en dan maar naar een gmail adres laten sturen. Eerder kwamen de emails wel aan van deze bedrijven.
Het zijn o.a. mailtjes met codes om in te loggen die eerder wel aan kwamen. Of van zorginstellingen. 


Heb ik gedaan en dan maar naar een gmail adres laten sturen. Eerder kwamen de emails wel aan van deze bedrijven.
Het zijn o.a. mailtjes met codes om in te loggen die eerder wel aan kwamen. Of van zorginstellingen. 

Als deze instellingen niet volgens de richtlijnen mailen, en KPN extra veiligheidsmaatregelen neemt om spam te voorkomen, dan ligt de oorzaak bij die zorginstellingen. 

Bel of mail de helpdesk en laat dit door escaleren naar de technische afdeling.

Waarschijnlijk hebben ze hun DKIM of DMARC niet op orde. Maar er kunnen ook wel tiental andere zaken meespelen.


Dankjewel voor het meedenken maar ik kan natuurlijk niet alle bedrijven gaan bellen waarvan ik de email niet ontvang door de instellingen van de kpn. Vandaag alleen al van 3 bedrijven geen mail ontvangen die ik wel had moeten krijgen. 


Dankjewel voor het meedenken maar ik kan natuurlijk niet alle bedrijven gaan bellen waarvan ik de email niet ontvang door de instellingen van de kpn. Vandaag alleen al van 3 bedrijven geen mail ontvangen die ik wel had moeten krijgen. 

Het zou goed kunnen dat zou bij een organisatie zitten die alles voor hun regelt.

Je moet zelf weten, maar ik had actie ondernomen i.p.v op mijn deriére te zitten. 😊


Ik kwam je topic nog even tegen. Dit is inderdaad een lastige situatie maar ik heb daar niet direct een verklaring voor. Ik zou toch even navraag bij de betreffende bedrijven of hun mail bounced en ze een melding terugkrijgen van onze mailserver. Mocht je al iets van een melding of foutcode hebben dan kun je ook altijd even navraag doen bij abuse


Beste Remco, het probleem lijkt te zijn verholpen, de betreffende bedrijven hadden geen foutcode gekregen maar hebben inmiddels de mail opnieuw verstuurd.

 


Kijk dat zijn goede berichten! Fijn dat het weer werkt! Mocht er toch nog wat zijn post dan gerust nog even een topic!