Skip to main content

E-mails van een bepaalde afzender komt sinds een paar 2 weken niet meer aan bij mij. Als deze de e-mail stuur naar mijn e-mailadres van mijn werkt komt de e-mail daar wel aan. Ook bij het telfort account van mijn vrouw komen de e-mails van deze afzender niet aan. De e-mail zijn ook niet te vinden in de spam. 

Hoe is dit op te lossen?

Is die afzender een particulier? En gaat het om een provider, of is het een organisatie met een eigen domeinnaam?


Het is een bedrijf met een eigen domeinnaam?

 


Hallo @cvanroon , merkt de afzender hier ook iets van? Krijgt die misschien een bericht terug dat de mail niet afgeleverd kan worden, met de Diagnostic-Code: smtp; 550 5.7.1 Mail rejected. ?

Dat duidt meestal op een blokkering doordat het KPN spamfilter de mail van de afzender beoordeelt als “zeker spam”.

Neem contact op met KPN Abuse, de beheerder van het spamfilter. Die afdeling kan dit onderzoeken en waar mogelijk het spamfilter bijsturen. Ze zijn bereikbaar via e-mail:  abuse@kpn.com 


In de betreffende e-mails waren links aanwezig naar websites in het buitenland. Het gaat namelijk om een reisorganisatie die voor ons een reis aan het organiseren is. 


Ik geef grote kans dat die organisatie niet volgens de richtlijnen mailt. Mogelijk ligt het bij hun aan de DMARC of DKIM instellingen. 

Ik raad je aan om hun te mailen of te bellen dat hun IT'er de boel even naloopt.


Hoi Ruud

Bedankt voor jouw reactie. Ik heb een e-mail gestuurd naar abus@kpn.com. Nu maar afwachten op een reactie hiervan.


Hoi Ruud

Bedankt voor jouw reactie. Ik heb een e-mail gestuurd naar abus@kpn.com. Nu maar afwachten op een reactie hiervan.

Ik hoop abuse@kpn.com.


Ja. Abuse@kpn.com. Was een typefout


Hi @cvanroon, welkom hier. 

Heb je inmiddels een antwoord gehad van Abuse? Laat ons even weten wat het probleem was.