Skip to main content

Bepaalde e. mails die ik ontvang worden niet doorgestuurd naar mijn g mail. en in kpn webmail komt deze mail gelijk binnen in de prullenbak.

Het betreft afzenderĀ <noreply@spotonmedics.nl>

IK heb ook een map hiervoor aangemaakt en verplaats hanmatig de mail, maar als ik later weer kijk staan deze mails weer in de prullenbak.

Ik heb automatisch doorsturen ingesteld en filterregels aangemaakt ā€œdoorsturen naar ā€œ maar niets helpt.

Wat doe ik verkeerd ?

R.H.E. van Dijck

Ā 

Hallo @Ruud Sr.Ā 

Ā 

Als je mail naar de prullenbak verplaatst wordt dan kan dat alleen door een ingestelde regel komen.
Controleer dus de andere regels in webmail of in je mailprogramma(ā€˜s).

Het zou ook nog door een of ander anti-spam/anti-virus programma veroorzaakt kunnen worden op een apparaat (PC, Mobiel e.d.) , normaal zouden die het in de map Spam, Ongewenst o.i.d. zetten.

@Ruud Sr.

Waarschijnlijk heeft iemand toegang tot jouw emailaccount. Direct ALLE wachtwoorden veranderen en dat is inclusief het KPN ID. Zorg ervoor dat alle wachtwoorden verschillend zijn.

Daarna inloggen bij de KPN webmail en controleren wat erĀ allemaal aan regels zijnĀ ingesteld (bijv. doorsturen, ā€¦ā€¦ā€¦Ā etc. ). ZieĀ je iets wat je zelf niet ingesteld hebt ? Zo ja, dan wordt waarschijnlijk die regelĀ  (verplaats naar prullenbak) eerst uitgevoerd voordat jouw regels wordt uitgevoerd.

IK heb ook een map hiervoor aangemaakt en verplaats handmatig de mail, maar als ik later weer kijk staan deze mails weer in de prullenbak.

Wat bedoel je hiermee ? Wordt deze email ook vanuit de speciaal aangemaakte map weer naar de prullenbak verplaatst ?

Ja, wordt vanuit mijn zelf aangemaakte map weer teruggezet naar de prullenbak. Ik vind het vreemd dat dit niet voor al mijn mails is ,voor andere mails is alles goed qua doorsturen.

Het lijkt erop dat de filterregels die ik invoer niet worden opgeslagen.

Als ik weer terugga naar regel invoeren zie ik dat het veld bij actie toevoegen weer leeg is.

@Ruud Sr.Ā 

Na een blik in de webmail te hebben geworpen denk ik toch dat hier een hacker, die toegang heeft tot jouw emailaccount, een ā€œspelletje aan het spelen isā€ met jouw email. Dit omdat de filterregels alleen op ā€œPostvak Inā€ worden toegepast.

Maar dit is goed op te lossen door gewoon alle wachtwoorden te veranderen. En dan ook sterke wachtwoorden kiezen. Kies een combinatie van hoofdletters, kleine letters, cijfers en een speciaal teken. Gebruik ook geen woord dat in eenĀ woordenboek staat of maak - met opzet - een schrijf/spel-fout.

Hi @Ruud Sr., ik zie dat je al enigszins op weg bent geholpen.Ā 

Ik kan het ook niet plaatsen waarom dit gelijk in de prullenbak terechtkomt als er geen regels zijn ingesteld. Wat zie als je bij Instellingen Filet regels bekijkt of Geblokkeerde verzenders?Ā 

Dat iemand toegang heeft tot je account zou ook kunnen, dus voor de zekerheid kun je in ieder geval ook je wachtwoord wijzigen.Ā 

Ā 

Als ik filterregels heb ingesteld en ik ga later weer terug naar filterregels zijn ze weg. Dus ik denk dat de keuze niet wordt opgeslagen.Ā  Maar waarom komt het binnen in de prullenbak ? Het gaat maar om Ć©Ć©n afzender. De rest gaat qua doorsturen wel goed. Ik wacht nu op een nieuwe mail, na het veranderen van mijn wachtwoord, en ben benieuwd .

Ik ben benieuwd, ook al verwacht ik niet dat dat de oorzaak is. Wat zie je als je bij geblokkeerde verzenders kijkt? Daar staan het adres zeker niet tussen?

Nee dat adres is niet geblokkeerd. ik heb vandaag gewoon e mail binnengekregen. Ik wacht nu op de mail van het betreffende adres wat niet wordt doorgestuurd naar mijn g.mail en bij kpn webmail in de prullenbak terechtkomt.

@Ruud Sr.

Als een hacker toegang heeft tot jouw account kan deze hacker ook die ene regel verwijderen Ć©n vervolgens deze email in de prullenbak zetten. Ik blijf erbij dat hier een hacker een ā€œziek spelletjeā€ speelt.

Ik ben - net als @Alex van KPNĀ - benieuwd hoe het veranderen van de wachtwoorden uitpakt voor jou.

Reageer