Skip to main content

Ik heb een brief gekregen van KPN dat ik niet per e-mail bereikbaar ben. Ik heb een e-mail adres bij Posteo. Hier heb ik de "TLS receiver guarantee” aangezet, zodat Posteo voor mij alle e-mails blokkeert die niet over een TLS 1.2 of 1.3 connectie verstuurd zijn. Dit houdt spam tegen en is veilig. Nu blijkt dat alle e-mails van KPN niet over een TLS 1.2 of hoger beveiligde connectie verstuurd worden. De e-mail server is: cpdelvb-safe03.kpnxchange.com

Ik zie dit als een storing bij KPN, waar de encryptie instellingen niet op orde zijn voor de uitgaande e-mail.

Voor meer informatie, zie: https://posteo.de/en/blog/new-tls-receiving-guarantee

Beste @p_b_omta, dit zou inderdaad niet mogen gebeuren. Ik ga jouw e-mailadres intern doorgeven, met het verzoek dit aan te passen. We werken eraan om dit op te lossen, maar voordat het zover is, moet dit nog even op individuele basis. Zodra ik bevestiging heb, dat het aangepast is, laat ik het nog even weten. 


Volgens mij ben je niet de eerste die dit meld. Volgens mij heb ik dit eerder voorbij zien komen…

Bijvoorbeeld:

https://forum.kpn.com/e-mail-10/let-op-kpn-e-mail-onveilig-kpn-e-mail-ondersteund-geen-tls-1-2-545374

Zie daarin de reactie van @Dennis ABD.


Hi @Nick83, die forumpost waar je aan refereert heb ik ook gezien. Goed om te weten dat er aan een migratie gewerkt wordt.
Echter, in mijn geval gaat het om e-mail die door KPN zelf verstuurd worden, niet om berichten die vanaf mijn persoonlijke KPN e-mail adres worden verstuurd. Ik vond het daarom belangrijk dit nogmaals te melden.

En @Marcia_, dankjewel! Fijn dat het snel opgelost kan worden.


Ik heb inmiddels bevestiging dat het nu weer naar behoren zou moeten werken! 


Ik heb zojuist een e-mail van KPN over de laatste forumpost hier in goed orde ontvangen. Het werkt inderdaad naar behoren nu. Dankjewel, @Marcia_!


Geweldig! Graag gedaan:smile: .


Vandaag een uur aan de telefoon gehangen om eindelijk eens een antwoord te krijgen waarom ik in mijn kpn mail steeds zie: onveilige verbinding, afbeeldingen kunnen worden bekeken en misbruikt. Heel hulpvol persoon aan de lijn die met me meekeek, computer zelfs overnam. Kortom: het ligt niet aan mij of wat ik zelf kan doen. Wordt doorgestuurd naar tech staff. Zou gezien de reacties hier toch niet eerste keer zijn dat ze dit horen?! KPN: fix it!


Hallo @CeeDee is dat via de webmail of een eigen mailprogramma?

 


Hi @JanD Via webmail

 


Hallo @CeeDee ben benieuwd wat de storing inhoudt en wat de oplossing wordt. Mijn webmail geeft geen problemen of een foutmelding.