Skip to main content

Ik gebruik voor mijn KPN Webmail een alias als emailadres. Dat werkt. Behalve als ik vanaf mijn mobiele telefoon email verstuur: op de een of andere manier is de afzender dan altijd mijn gebruikersnaam in plaats van de alias/ het emailadres. De instelling van afzenderadres in de Webmail staat goed. Hoe kan ik dit op mijn telefoonmail veranderen?

Groet,

Stenna

Hallo @Stenna ,

Gebruik je de-mailapp voor het verzenden van een e-mail vanuit jouw telefoon?   

In de e-mailapp kun je een account kiezen. Wanneer je dan kiest voor kpnmail, dan kun je in het menu de naam opgeven. Die naam wordt gebruikt als afzender. 

(Zo werkt het in ieder geval bij mij...) 


Ha Noordzee,

Ik gebruik de Gmail app, heb daar een account aan toegevoegd voor mijn KPN mail. Ik kan wel een naam opgeven, die wordt ook wel getoond bovenin de emails, maar niet als afzender email-adres. Daar staat als ik vanaf mijn telefoon stuur altijd de gebruikersnaam. Zo:

Stenna Jansen <stja231@kpnmail.nl>

Als ik vanaf mijn computer via Webmail stuur, staat er naam + het juiste afzender emailadres (=de alias). Zo:

Stenna Jansen <Stenna.jansen@planet.nl>

Zo wil ik het dus ook vanaf mijn telefoon hebben. 

 

(ps: dit is niet mijn echte naam en emailadres)


Hallo @Stenna als je via welke app dan ook, een mailaccount aanmaakt op je mobiel moet je altijd een email-adres ingeven, en dat kan elk willekeurig adres zijn dat je gebruikt, je officiële mailadres of welke alias dan ook, bij beschrijving kun je bijvoorbeeld KPN_Mail invullen en bij gebruikte weergave naam ook iedere naam die je maar wilt. Dat staat los van de webmail.

 


@Stenna 

Wat jij getoond wil hebben, dat opgeven in het veld “naam” van de app. 
Dat staat verder los van webmail.


Gebruik bij Gmail ook het alias voor het POP account. Dan zal het opgelost zijn.

Of gebruik kpn mail net als ik ook apart op je telefoon. 

Dan gewoon via de browser met http://webmail.kpnmail.nl . Dan gebruik je vanzelf de webmail instelling voor het verzend adres. 

Of gebruik je op je laptop een mail programma ofzo? 

Ik gebruik al 17 jaar de online versie van Gmail via de browser op de laptop. Die versie is ook wat op je phone staat. 

Dus mail.google.com. 

En voor het kpn adres bovenstaande link.