Skip to main content

Hoe kan het dat vanaf 7-12-2020 al m’n e-mail is verdwenen 

Welkom bij ons op het forum @John wouters. Dat je een goede vraag, waar is het precies verdwenen? Is dat in een mailprogramma of in de Webmail? Als je de berichten in een mailprogramma mist, zou je dan eens kunnen kijken of ze er in de Webmail nog wel staan?


hey jasper, ze zijn ook in de webmail verdwenen!!!!!


Dat is raar John. Staan ze daar ook niet in de prullenbak? 

Hoe haal je de mail op in het mailprogramma, is dat met POP3 instellingen of met IMAP? En op hoeveel verschillende apparaten lees je de mail? Met POP3 worden de berichten gedownload van de server naar het apparaat en met IMAP wordt het met elkaar gesynchroniseerd. Als er bijvoorbeeld een apparaat IMAP gebruikt en een ander apparaat POP3 kan het zijn dat de berichten daar naar toe zijn gedownload.


hoi, ik haal van twee apparaten de mail op, ik heb dit nog nooit meegemaakt

ze staan ook niet in de prullenbak


Met wat voor instellingen wordt het op die apparaten opgehaald? Hopelijk gebruikt een van beide wel POP3, zodat alle mailberichten daar zijn. Als ze niet meer in de Webmail staan en niet meer in de prullenbak zijn ze aan die kant echt weg en niet meer terug te halen.


er is totaal niets aan de instelling veranderd. kan het zijn dat ik gehackt ben??????


Dat is niet waarschijnlijk, hackers proberen vaak gegevens van je te achterhalen zonder dat je het doorhebt. Als ze mail verwijderen kondigen ze in feite aan dat ze er zijn, dat is niet hun ding. Je kunt je wachtwoord voor de zekerheid aanpassen, zodat je zeker weet dat jij de enige weet die het kent. Daarna moet je op alle apparaten opnieuw inloggen, mocht er toch nog een verdwaald apparaat zijn die de mail ook ophaalde zal die dat daarmee ook niet meer kunnen.


Halen de mailprogramma's op die twee apparaten hun mail op m.b.v. POP3 of IMAP?

Wat voor een mailprogramma's gebruik je en wat voor een apparaten zijn dat?