Skip to main content

Vorige week was ineens al mijn mail van een aantal jaren verdwenen uit mijn inbox.

Sinds een paar dagen is er weer nieuwe mail gekomen en die blijft er wel in staan.

Hoe krijg ik mijn oude mail weer terug?

Hallo @Voske44 , wat voor e-mail-programma gebruik je @Voske44 , een eigen programma o f de webmail van KPN?

Indien een eigen programma, op 1 apparaat of op meerdere apparaten tegelijk?

Gebruik je het POP-protocol of het IMAP-protocol?

 

 


@Voske44 

Ik heb geen oplossing om die email weer terug te krijgen maar ik weet wel hoe je een herhaling van dit probleem in de toekomst kunt voorkomen.

Verander direct alle wachtwoorden (incl. van het KPN ID) en zorg ervoor dat alle wachtwoorden verschillend zijn. Kijk in de (KPN) webmail of er veranderingen zijn aangebracht die je niet herkent. Denk: blokkeerlijst, berichtregels of een “Forward".

Als je IMAP in jouw emailprogramma gebruikt maak dan een extra POP account aan en zorg ervoor dat dat POP account een kopie van alle email op de KPN emailserver laat staan.

Als je IMAP gebruikt dan kun je proberen of de KPN nog ergens een kopie heeft staan en misschien kan de KPN (een gedeelte van) die email weer terug zetten naar jouw emailaccount. Maar ik betwijfel of dit mogelijk is.


Vragen over het verdwijnen van email komen hier toch opvallend vaak langs nmi.
Vaak blijft het voor mij als meelezer onduidelijk hoe het heeft kunnen gebeuren en kan ik alleen maar hopen dat het mij niet overkomt.

Enige tijd terug was er een geval waarbij de email door kpn is teruggehaald en zowaar kon ik dat bericht snel (toeval) terugvinden :

MAAR, wat was/is er nu aan de hand in dit soort gevallen ?
Aan de vraagsteller : geef het niet op, probeer in contact te komen met de juiste afdeling bij kpn.
Ik lees heel graag mee over het verdere verloop AYB.


@Voske44 

Hoe vol was jouw “Postvak In” ? Want als dat compleet vol is gebeuren er vaak rare dingen.


Hoi @Voske44 . Kun je de vragen van de community beantwoorden? Dan kunnen we je beter helpen.


Dag Erwin,

De antwoorden op de vragen zijn: Ik gebruik Outlook als mail programma, mijn inbox zat zeker niet vol. Ik denk dat ik imap gebruik.


Dag Erwin,

De antwoorden op de vragen zijn: Ik gebruik Outlook als mail programma, mijn inbox zat zeker niet vol. Ik denk dat ik imap gebruik.

In de KPN Webmail kun je zien hoeveel ruimte je nog hebt.

Het verschil tussen IMAP en POP is heel groot.

Als je POP gebruikt zonder aanvullende instellingen wordt de mail opgehaald van de mailservers van KPN en is daar dan weg en staat alleen nog op het apparaat waar je de mail opgehaald hebt @Voske44 

IMAP is een afspiegeling van de mailserver van KPN c.q. jouw webmail.

 


Zonder meer info is het voor ons ook gokken, @Voske44 .  Pop is een protocol die in potentie al je mail van de server kan halen en ergens lokaal opslaan.

Ik heb in het verleden wel voorbeelden gezien van klanten die een oude pc weer nieuwe leven inbliezen zonder zich te realiseren dat daar nog een mailprogramma met een pop account opstond. 

Gevolg:  plotseling was de mail op het normale apparaat (imap) verdwenen en niemand wist hoe of wat.

Hiermee wil ik aangeven dat het best complex kan zijn.

 

 


@Voske44 

Als je IMAP gebruikt dan staat er “imap.kpnmail.nl” bij de “Uitgaande Emailserver” bij Eigenschappen” van het emailaccount in jouw emailprogramma. En dan staan jouw emails op de KPN emailserver.


Dank WMGN-N Wijsgeer,

Bij de accountinstellingen staat inderdaad IMAP/SMTP. Dus Erwin van KPN, jullie zouden mijn inbox op de KPN server moeten hebben staan en is de verdwenen mail terug te halen.

Graag antwoord.


@Voske44 

Ik raad toch aan om op de één of andere manier een kopie te maken van alle emails die je van af nu binnenkrijgt. Bijv. een kopie op jouw laptop. Zie mijn eerste reactie in dit topic. Ikzelf gebruik een IMAP én een POP account (als archief) naast elkaar. De databestanden van het emailprogramma dat ik gebruik kopieer ik ook regelmatig naar een externe SSD schijf.

Wachtwoorden wijzigen: Zie mijn eerste reactie in dit topic.

Terughalen emails: Daarvoor zul je met de KPN klantenservice (tel. 0800 - 0402 ) moeten bellen maar ik kan geen garantie geven dat de KPN hieraan mee wil of kan meewerken. De KPN heeft inderdaad in het verleden emails voor een klant teruggehaald. Zo ja, dan is het ook niet duidelijk of zij in staat zijn om alle emails terug te halen. Misschien kunnen zij alleen de laatste 3 maanden aan emails terughalen. Ik weet het niet.

En dan komen we weer terug bij het feit dat jij toch zelf een eigen kopie moeten/kan "kweken" m.b.v. bijv. een extra POP account (zie hierboven). Dit om een herhaling van dit probleem te voorkomen.

(Laat even weten of de KPN bereid / in staat was om emails terug tehalen.)


Bij het zoeken naar iets anders kwam ik dit bericht nog tegen :

O wacht, dat gaat over de verzonden e-mails
Maar ja, net zo misterieus.
Hoe gebeuren dit soort dingen, de kat op het toetsenbord gesprongen ?


Reageer