Skip to main content

Hallo,

 

Ik heb door het net gezocht wat het probleem was en ik heb het gevonden, laatste tijd wou ik de foto's van mijn oude pc (ik heb nu een nieuwe) op een USB zetten. Ook wou ik op mijn oude pc naar de oude mail app van Windows Vista kijken voor de lol. Maar nu zit alle mail op deze oude pc die ik niet eens meer ga gebruiken en niet op mijn webmail. Hoe kan ik alles terugzetten + uitloggen van deze oude Windows mail app zodat het in de toekomst weer niet verdwijnt en naar deze oude pc gaat.

 

Admin: titel aangevuld i.v.m. volledigheid

Hallo @Jimmy Tukiran, welkom bij ons op het forum. Het klinkt alsof je op de oude PC gebruik maakte van POP3 instellingen, daarbij wordt de mail van de server (webmail) gedownload naar het apparaat en verwijderd van de server. Het zal daar alleen naar worden gedownload als je dat mailprogramma opstart, als je die niet opstart gebeurt dat niet meer. De nu gedownloade berichten kan je niet meer terugzetten op de server.

Wat je kunt doen is de mailaccount verwijderen in het mailprogramma en daarna opnieuw instellen als IMAP. Daarmee wordt het programma gesynchroniseerd met wat er op de server staat. Je kunt de oude mailtjes die nu alleen op deze pc staan dan doorsturen naar jouw e-mailadres, op die manier zal je ze wel weer op de webmail kunnen zien.


Hoi @Jimmy Tukiran, ik heb nog geen reactie van je gezien. Is het nog gelukt met mijn bovenstaande reactie?


Hoi @Jimmy Tukiran, ik heb nog geen reactie van je gezien. Is het nog gelukt met mijn bovenstaande reactie?

Sorry,

Het is soort van opgelost sinds ik het wel jammer vindt dat ik alles die belangrijk is zelf terug moet zetten. Maar ja alles werkt nu weer zoals ik wou!


Geen probleem @Jimmy Tukiran, gelukkig is het soort van opgelost op deze manier. Als we nog iets anders voor je kunnen doen weet je ons te vinden :slight_smile: