Skip to main content

Van de ene op de andere dag kan ik mijn e-mail niet meer versturen vanaf de laptop. Vanaf mijn telefoon lukt het wel.

Ik krijg de volgende foutmelding: Serverfout 550 Windows live mail fout 0 x 800CCC78

Ik heb van alles al geprobeerd: poort veranderen, enz. Niets helpt.

Hallo @Willemina77 

Krijg je misschien deze foutmelding?

Reactie van server: 550 5.7.1 Unable to relay without authentication.


Sinds 1 augustus kan er geen mail verzonden worden zonder authenticatie. M.a.w. je moet nu het emailadres en wachtwoord van het e-mailaccount invullen in de server-instellingen. 

Uitgaande server: smtp.kpnmail.nl TLS (of SSL voor oudere apparaten) aanvinken en poort 587 kiezen
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen

bron:  Hoe stel ik e-mail in op laptop of PC | KPN.com


Hallo @RBxx Ruud,

Alle instellingen al 100 x gecontroleerd. Alles is juist ingevuld maar de foutmelding blijft exact hetzelfde als die, welke je hierboven hebt vermeld. 

 De server weigert het adres van de afzender. 

Ik heb al heel vaak e-mail adressen ingesteld, ook bij anderen, dus ik weet hoe dat moet.  Ik weet alleen niet waarom ondanks de juiste instellingen de mail niet wordt verstuurd.


Hallo @Willemina77 

Je krijgt dus de foutmelding “Unable to relay without authentication” ?

Dat duidt erop, dat de verificatie van gebruikersnaam en wachtwoord (=authenticatie) ontbreekt. Zoals gezegd is KPN ‘strenger’ sinds 1 augustus en wordt verzenden zonder authenticatie geweigerd.
 

Staat deze optie bij jou wel aan?

Mijn instellingen in Outlook 2019

 


Hallo @RBxx Ruud,

 

Ja, dat had ik aangevinkt. 

Ik heb nu ook opnieuw het vakje aangevinkt 'voor deze server is een beveiligde verbinding (SSL) nodig', horend bij de uitgaande mail.

Dat heb ik eerder ook al eens gedaan, toen zonder succes. Maar nu werkt het wel.

Een raadsel, maar de mail is zojuist verstuurd.

In elk geval bedankt voor het meedenken.

Fijne avond,

Groet, Willemina