Skip to main content

Ik ben net overgestapt  van Tele2  naar KPN Ik heb wel mijn email adres gehouden. Ik krijg wel mail binnen maar bij uitgaande mail  zegt outlook  421 cannot connect to SMTP server. Ik heb vervolgens mijn VPN uitgezet en nog een keer de test gedaan. Nu zegt outlook 554 5.7.1   <77-172-53-11 Fixed.k

Weet iemand wat ik moet doen om dit op te lossen.

Probeer voor het versturen van e-mail eens de SMTP server van KPN.


Probeer voor het versturen van e-mail eens de SMTP server van KPN.

Ik denk dat @Lokus dat probeert, en dat moet nu juist niet. Vroeger werkte dat zo, dan kon dat. Maar dat is wel zo ongeveer geschiedenis. 


Probeer voor het versturen van e-mail eens de SMTP server van KPN.

Ik denk dat @Lokus dat probeert, en dat moet nu juist niet. Vroeger werkte dat zo, dan kon dat. Maar dat is wel zo ongeveer geschiedenis. 

Hallo @Nick83 als je @Lokus dan meteen vertelt hoe het wèl moet, dan heeft hij misschien iets aan je antwoord.

 


@Lokus zal de smtp server van tele2 moeten gebruiken. 


Ik gebruik, ook de smtp server van tele2.  


Ik gebruik, ook de smtp server van tele2.  

U heeft niets gewijzigd? Voorheen werkte het gewoon met dezelfde instellingen? U heeft nu bij Tele2 een email-only abonnement? Waar u bijvoorbeeld 5 euro per maand voor betaald ofzo?


@Lokus 

Email versturen via het KPN netwerk naar Tele2 kan dus niet. Of je maakt alleen van het Tele2 emailadres /netwerk gebruik of alleen van het KPN emailadres/-netwerk gebruik. Gebruik maken van beide netwerken door elkaar is onmogelijk. Je moet een keuze maken.

Ik zou toch de keuze maken om compleet over te stappen naar de KPN en Tele2 te laten wat het is. Je kunt redelijk makkelijk ook al jouw emails overzetten van Tele2 naar de KPN emailservers.


@Lokus

Email versturen via het KPN netwerk naar Tele2 kan dus niet.

Dat kan wel. Maar de smtp server van Tele2 moet gewoon gebruikt worden.

Een Tele2 klant die op verjaardagsvisite is bij een KPN klant en daar op het het WiFi gastennetwerk zit, die moet gewoon mail kunnen versturen en ontvangen met z'n mobiel. Dat lijkt me heel logisch dat da mogelijk is. Toch? 🙃

Maar ... @Lokus is over gestapt naar KPN. Zijn/haar tele2 abonnement is dus stop gezet. Klopt dit? Toch wel? @Lokus kan dan nog 6 maanden gebruik maken van het Tele2 emailadres. Dat is elke provider wettelijk verplicht om dat mogenlijk te maken. Maar misschien is dat dan alleen lezen. En niet meer verzenden.

Tenzij @Lokus een email-only abonnement afgesloten heeft bij Tele2. Bij KPN kan dit. Kost € 7,50 per maand. Belachelijk veel. Maar het kan. Ik dacht dat ik ergens gelezen had dat KPN de enige provider was die dit überhaupt aanbied.


@Lokus 

Deze fout geeft aan dat het emailadres niet gevonden kan worden. Is dat een emailadres van Tele2 of van de KPN ?


Het is het emailadres van tele2.


Zoals ik het nu lees kan ik beter helemaal overstappen naar kpn. Ik hoop dat dat eenvoudig gaat. Moet ik dan alle instanties en contactpersonen inlichten dat mijn emailadres gewijzigd is?


Zoals ik het nu lees kan ik beter helemaal overstappen naar kpn. Ik hoop dat dat eenvoudig gaat. Moet ik dan alle instanties en contactpersonen inlichten dat mijn emailadres gewijzigd is?

Het zou leuk zijn als u antwoord zou geven op een paar vragen:

Ik gebruik, ook de smtp server van tele2.  

U heeft niets gewijzigd? Voorheen werkte het gewoon met dezelfde instellingen? U heeft nu bij Tele2 een email-only abonnement? Waar u bijvoorbeeld 5 euro per maand voor betaald ofzo?

Als u nu een email-only abonnement bij Tele2 heeft, dan hoort dat gewoon te werken. Er is dan een probleem wat opgelost moet worden. Heeft u geen email-only abonnement, en betaald u nu dus niks meer aan Tele2, dan zult u inderdaad een KPN email adres in gebruik moeten gaan nemen.


Ik ga nu alles overzetten.

Bedankt voor alle informatie en tips.


Hi @Lokus, is het inmiddels gelukt om een KPN mailadres aan te maken of kan je daar nog verdere hulp bij gebruiken?

Verder heb ik het vermoeden dat je bij de uitgaande mailserver van Tele2 (de SMTP server) géén gebruikersnaam en wachtwoord in hebt gesteld. Als je de uitgaande mails niet via een beveiligde/authenticated verbinding laat lopen, kan je inderdaad alleen maar via een internetverbinding van Tele2 verzenden, als die nog ingesteld staat. Zou je eens kunnen controleren of er inderdaad géén beveiliging in is gesteld bij de SMTP server? Als dat het geval is, mag je die instellingen wijzigen en je gebruikersnaam en wachtwoord invullen (zelfde als voor de server voor de inkomende mail) en dat zal je vermoedelijk weer alles kunnen met je mailadres!


Alles werkt nu.  Ik ben nu helemaal overgegaan naar KPNmail.nl 

Bedankt voor de moeite 

mvg Lokus


Super dat dat inmiddels is gelukt @Lokus 😊

Mocht je op een later moment nog vragen krijgen over de mail, dan staan we hier voor je klaar!