Skip to main content
Antwoord

E-mail versturen via eigen server werkt op de KPN verbinding thuis niet

• February 4, 2025
  • 8 reacties
  • 120 keer bekeken

Mail versturen lukt niet.

Gisteren wifi aangelegd door volker wessels. 

Wanneer ik bij van der valk zit met laptop verbind ik met de wifi en kan verzenden ontvangen.

Als ik mijn hotspot van mijn telefoongebruik kan ik verzenden ontvangen.

Verbind ik thuis met de wifi kan ik niet meer verzenden. Ik werk via een server. deze instellingen kan ik niet veranderen omdat anders de mail niet op de server wordt opgeslagen.

modem al meerdere malen opnieuw opgestart. 

Waar ik ook ben, even verbinden met een netwerk en alles werkt, behalve thuis :-( 

wat nu?

Beste antwoord door Marlon92

Ik werk via een server. deze instellingen kan ik niet veranderen omdat anders de mail niet op de server wordt opgeslagen.

Je gebruikt gewoon IMAP. Klopt dat?

Inloggen op het modem via http://192.168.2.254. Zet de firewall op "Standaarden". Of "Laag". Dat is afhankelijk van welke firmware versie je hebt op het modem. 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

8 reacties

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@Puk1972, welkom op onze community! Wat onhandig dat je niet kunt mailen zo!

Ik begrijp niet helemaal waar je tegenaan loopt. Krijg je ook iets van een foutmelding?
Wat bedoel je precies met het mailen vanaf een server? Is dat via een webpagina of via je mailprogramma? Kun je dat toelichten?

• Antwoord
  • February 6, 2025

Ik werk via een server. deze instellingen kan ik niet veranderen omdat anders de mail niet op de server wordt opgeslagen.

Je gebruikt gewoon IMAP. Klopt dat?

Inloggen op het modem via http://192.168.2.254. Zet de firewall op "Standaarden". Of "Laag". Dat is afhankelijk van welke firmware versie je hebt op het modem. 

• February 6, 2025

Gatverdamme KPN wat moet ik hier nu weer mee?

"Je bericht is binnengekomen, maar moet goedgekeurd worden door een moderator. We doen dit zo snel mogelijk, je hoeft je bericht niet opnieuw aan te maken."

Mogen we tegenwoordig niet meer adviseren om de firewall in de Experiabox of KPN Box op Standaard te zetten ofzo?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • February 6, 2025

Hoi Thomas,

Ik heb in outlook het smtp adres van hosting2go ooit aangemaakt met een poort. Voor ons bedrijf handig want dan loopt alles via de server van hosting2go en raken we nooit iets kwijt aan berichten.

Inderdaad krijg ik ook een foutmelding. Zie onderstaand. 

JanD
Superuser
  • Superuser
  • February 6, 2025

Gatverdamme KPN wat moet ik hier nu weer mee?

"Je bericht is binnengekomen, maar moet goedgekeurd worden door een moderator. We doen dit zo snel mogelijk, je hoeft je bericht niet opnieuw aan te maken."

Mogen we tegenwoordig niet meer adviseren om de firewall in de Experiabox of KPN Box op Standaard te zetten ofzo?

Vertrouwen is goed, controle is beter, heb ik altijd geleerd😎

• February 6, 2025

Hoi Thomas,

Ik heb in outlook het smtp adres van hosting2go ooit aangemaakt met een poort. Voor ons bedrijf handig want dan loopt alles via de server van hosting2go en raken we nooit iets kwijt aan berichten.

Inderdaad krijg ik ook een foutmelding. Zie onderstaand. 

Je gebruikt waarschijnlijk poort 25. Dat is heel onveilig. Alle email vliegt zo onbeveiligd over het internet. Op een openbaar WiFi netwerk zoals bij Van der Valk kan iedereen zo meelezen. 

Daarom heeft KPN dit geblokkeerd. Om klanten die dit doen wakker te schudden en hun aan te moedigen om veiligere instellingen te gebruiken. 

Als jij door wilt gaan met onveilig mail versturen, dan kan dat. Dan moet je de firewall in de KPN Box of Experiabox aanpassen.

• February 6, 2025

Maar het is beter om poort 587 te gebruiken. Dit zijn de juiste instellingen voor hosting2go in Outlook bijvoorbeeld:

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • February 6, 2025

Opgelost!! :-) :-) 

Super bedankt!!!!