Skip to main content

Als ik een mail verstuur via mijn IPhone; KPN mail, krijg ik de melding afzender is ongeldig. Ik kan wel berichten ontvangen. Ik heb voor de inkomende server en de uitgaande server dezelfde parameters gebruikt als op mijn laptops. Dit werkt perfect.

Wat is de foutmelding precies? Meestal staat er een code/text bij. Iets als 550 5.7.1 xxxxxx


Goeden morgen,

 

Er wordt alleen de tekst vermeld: ‘E-mail versturen mislukt. Het adres van de afzender is ongeldig’

Dus geen code.


Dat doet me vermoeden dat de instellingen voor de uitgaande mail niet goed staan.

Gebruik je voor de uitgaande server smtp.kpnmail.nl wel het volledige e-mailadres en wachtwoord van het e-mailaccount, gebruik je SSL en de juiste poort 587?

Zie de toestelhulp op de KPN webste:

E-mail - KPN/ Planet/ HetNet (IMAP, geadviseerd) - Handmatig Instellen


Gebruik ik allemaal en zoals ik aangegeven heb, ik gebruik, voor zover toepasbaar op een laptop, ook deze gegevens voor mijn laptops. Daar functioneert het perfect.

Overigens heb ik het account ook al een keer van de IPhone verwijderd en opnieuw geïnstalleerd; geen effect. Althans positief.

 


Goeden middag,

Ik heb nu n.a.v. de link die je had meegestuurd ook bij de gegevens voor de uitgaande server gebruikersnaam en wachtwoord ingevoerd; nu werkt alles 100%. Terwijl aangegeven staat dat deze twee parameters optioneel zouden zijn.

What ever. Het functioneert en ieder geval bedankt voor de goede en wijze raadgeving.

Gr. Edward van der Steeg

 


Graag gedaan, fijn dat het weer werkt.

Voor de iPhone zijn het optionele parameters, maar niet voor de KPN mailserver.
Sinds enige tijd is "authenticatie" daar verplicht.