Skip to main content
Antwoord

E-mail versturen via Outlook 2021 lukt niet

• January 11, 2025
  • 2 reacties
  • 55 keer bekeken

Ik heb mijn wachtwoord van mijn Planet.nl account moeten wijzigen, zo ook op mijn PC (iMac).

Ik kan wel emails via Outlook 2021 op mijn Planet account ontvangen, maar versturen van emails via mijn Planet account lukt niet. Althans niet vanaf mijn PC. Via onze smartphones lukt versturen wel, en ook via de Planet webmail kan ik emails ontvangen en versturen. Probleem lijkt dus (?) de instelling van de SMTP server instelling te zijn. De foutmelding die ik krijg is:

SmtpSubmissionPermanent5XXException: Smtp submission failed. Server 'smtp.kpnmail.nl' Port '587'. --> Unexpected SMTP server response. Expected: 235, actual: 535, whole response: 535 5.7.8 Invalid username or password. Failure code: 4af4

Username en wachtwoord voor uitgaande email heb ik beide aangepast, overeenkomstig inkomende email en ook wachtwoord komt overeen met gewijzigd wachtwoord van Planet.nl account, dat ik via Mijn KPN heb aangepast. Probleem alleen op mijn PC icm Outlook 2021.

IMAP

Inkomend via poort 993

Uitgaand via poort 587

allemaal cf instructie KPN

Wat nu? Wat kan ik nog checken.

Beste antwoord door Jeroen van KPN

Hallo ​@Ollekie, welkom op de KPN community. De webmail van KPN, daar kom je met het aangepaste wachtwoord wel in? 
Mijn advies is dan om het opnieuw in te stellen met behulp van de instellingen die wij aangeven op de KPN website. Je kan de procedure voor Outlook 2019 volgen, er zit weinig of geen verschil in wat betreft instellen.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

2 reacties

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • January 13, 2025

​@Ollekie 

Misschien werkt het volgende. Als je een IMAP account gebruikt dan kun je het account verwijderen en weer opnieuw aanmaken.

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22
  • Moderator
  • Antwoord
  • January 14, 2025

Hallo ​@Ollekie, welkom op de KPN community. De webmail van KPN, daar kom je met het aangepaste wachtwoord wel in? 
Mijn advies is dan om het opnieuw in te stellen met behulp van de instellingen die wij aangeven op de KPN website. Je kan de procedure voor Outlook 2019 volgen, er zit weinig of geen verschil in wat betreft instellen.