Skip to main content

Goedendag,

Sinds gisteren werkt het versturen van email niet meer en geeft Outlook in Windows 11 een melding :

Taak ABCD@telfort.nl - Verzenden... rapporteert fout (0x80042109): Er kan in Outlook geen verbinding worden gemaakt met de server voor uitgaande e-mail (SMTP). Neem contact op met de serverbeheerder of internetprovider (ISP) als u dit bericht blijft ontvangen.

Ook mail versturen via mijn telefoon lukt niet meer. Op mijn laptop en op mijn telefoon is NIETS aangepast.

Graag hulp en een oplossing.

Mvg,

Simon

Hallo ​@Simon_nl 

Die foutmelding krijg je meestal als je niet de juiste poorten gebruikt of geen authenticatie hebt ingesteld voor de uitgaande mailserver.

In de toestelhulp voor mobiel kan je de juiste instellingen vinden en waar je de instellingen kan aanpassen voor je mobiel.

Voor outlook op de laptop kan je hier de juiste instellingen vinden.

IMAP-instellingen

Inkomende server: imap.kpnmail.nl (SSL aanvinken en poort 993 invullen)

Gebruikersnaam: KPN e-mailadres

Wachtwoord: KPN wachtwoord

Uitgaande server: smtp.kpnmail.nl (TLS aanvinken en poort 587 invullen)

POP-instellingen

Inkomende server: pop.kpnmail.nl (SSL aanvinken en poort 995 invullen)

Uitgaande server: smtp.kpnmail.nl (TLS aanvinken en poort 587 invullen)

Hoe kan dit gebeuren op al al mijn apparaten? Ik heb niets aangepast, dus kpn loopt te zooien?!

Ps. Ik heb een voormalig telfort account,  geldt daarvoor de zelfde serverinstellingen?

Mvg

Simon

Met de nieuwe poort instellingen is het veiliger omdat je mail nu encrypted over internet gaat en de authenticatie op de uitgaande server is tegen spammers of geïnfecteerde apparaten in een netwerk die spam of andere rotzooi proberen te versturen via de mailservers.

Het was alleen handiger geweest als ze die wijzigingen aan de gebruikers hadden laten weten in een nieuwsbrief o.i.d.

Dank je Gesp, ik ga het proberen!

Het werkt GeSP, ik heb de nieuwe POP instellingen toegepast en kan weer mail versturen en ontvangen. Duizend maal dank!

Fijn dat het weer werkt Simon en bedankt voor de terugkoppeling.

Reageer