Skip to main content

Ben net gestart met de webmail op android. Hoe kan ik meerdere e-mails handig snel verwijderen? of in de spam gooien.  Nu moet ik dat verwijderen een voor een doen. Bovendien op een erg contra intuïtieve manier door de mail naar links te verschuiven  (hoe verzin je het) en dan per stuk weg te gooien. Met een tick box was dat veel makkelijker geweest.

Zeer lastig die webmail op android … en dan heb ik nog wel een flink scherm..

Hallo @Anto 

Klik eerst rechtsboven op Bewerken, dan verschijnen de tick boxen.

Na het selecteren van één of meer mails heb je beneden een aantal “actie” buttons.

Zoals de Prullenbak en achter de drie streepjes “Markeer als Spam”


Bedankt, het werkt Inderdaad. Hoe moeilijk kan KPN het maken …  Je moet nu om de haverklap bewerken aan zetten. Na het lezen van een bericht staat het Bewerken immers weer uit  whaaaahh


Tja, maar vóór het lezen van een bericht ook.

Daar is bewerken niet voor nodig. Alleen voor bewerkingen die iets “veranderen”.

Lezen <> bewerken


Bedankt voor je antwoord, maar ik ben bang dat je de kern van mijn vraag niet begrijpt.

Ik werk van boven naar beneden mijn mail af. De 1e en de derde wil ik lezen daarna verwijderen. de 2e en de vierde wil ik meteen (ongelezen) verwijderen.

Ik open de eerste, lees en sluit. Dan zet ik Bewerken aan en gooi mail 1 en 2 weg (tick box aan en weggooien) . Dan moet Bewerken uitgezet worden. Dan open en lees en sluit ik mail 3. Dan zet ik Bewerken aan en dan kan ik 3 en 4 weggooien.

Wat een gedoe. Dat was voorheen nooit nodig. Waarom niet permanent die tick boxen zoals voorheen; alles opgelost en weer een button (Bewerken) minder.

Anto

 


Het is inderdaad een gedoe zoals je het hier beschrijft.

 

Waarom gebruik je eigenlijk webmail op jouw telefoon? Op mijn telefoon staat een standaard-mailprogramma dat prima werkt. 
 

(Het is dat we hier op het forum onlangs wat issues hadden met verdwenen mails, maar anders zou ik nooit op webmail komen.) 

 


  1. Ik had een oude telefoon waarop ik zo min mogelijk apps wilde/moest draaien
  2. Ik had de hoop dat KPN webmail sterk verbeterd was, maar er kleven toch wat probleempjes aan.
  3. Ik heb net een nieuwe telefoon en die was ik aan nog het inrichten.

Hallo @Anto, ik begrijp nu je punt. Vanwege het kleinere scherm past webmail de indeling daar automatisch op aan. Daarom werkt het anders dan op je PC/laptop. Maar, afhankelijk van de gebruikte browser, kan je in de instellingen van die browser misschien wel de optie “bureaubladversie” of “desktopversion” aanzetten.

Dan gedraagt de webmail zich net zoals op je PC met dezelfde indeling van de schermen. Alleen zal je dan wat meer moeten schuiven en in/uitzoomen i.v.m. het kleine scherm, maar misschien valt dat mee op jouw "flinke scherm”.


Fijn dat je reageert RBxx. Ik zal er naar kijken.

Blijft toch mijn gebruikerswens om standaard tickboxen aan te zetten omdat ik er met de nieuwe webmail op achteruit ga.

Grappig overigens dat Noordzee zich afvraagt waarom ik Webmail op de mobiel gebruik. Blijkbaar ben ik een van de weinige en is dat gewoon erg onhandig. Geeft je te denken … Ook daar moet ik op de nieuwe mobiel nog naar kijken.

groet Anto


Tja @Anto, het is ook een kwestie van smaak. KPN werkt met een externe partij, die de webmail heeft ontwikkeld en daarbij bepaalde keuzes heeft gemaakt. Niet noodzakelijk jouw keuzes, maar het is lastig iedereen tevreden te stellen.

Webmail is een goed alternatief voor mensen, die geen e-mailprogramma zoals Outlook, Thunderbird e.d. hebben op hun PC. Ook op een andere locatie, met alleen toegang tot “vreemde” apparatuur kan je bij de mail. Op mobiele apparaten (telefoon, tablet) staat meestal een standaard e-mailprogramma, waardoor webmail niet (of minder) noodzakelijk is.


Reageer