Skip to main content

Beste forrumleden,

Sinds kort ben ik overgestapt van Ziggo naar KPN.

Ik wil nu mijn contacten op de hoogte te brengen van onze nieuwe emailadressen

Ik probeerde een mail te versturen met ongeveer 60 adressen onder bcc..

Verzending mislukte met de mededeling:

De verbinding met de uitgaande server smtp.kpnmail is mislukt.

Extra uitgaande emailservers kunnen voor emailaccounts worden geconfigureerd in instellingen onder 

mail > accounts.

Ik weet niet wat ik hiermee aan moet…..

Ook het terugbrengen van het aantal adressen tot onder de 50 geeft geen resultaat.

Graag advies en hulp

Met vriendelijke groet,

Paul Ernst

Een email aan een adres werkt wel ?

Het versturen aan vele adressen kan als spam worden gezien, maar dan zou ik een andere foutmelding verwachten.

Ik heb onlangs nog een conversatie via een email groepje gehad met ~30 adressen en geen problemen mee gehad (voor zo ver ik weet).


Hallo @Paul Ernst doe je dat via de KPN webmail of met een eigen programma?

Indien een eigen programma, heb je de instellingen wel goed staan?

 


Dag JanD,

ik gebruik een eigen programa en ik heb de instellingen goed staan.

 


Hallo @Paul Ernst 

 

Er zit een (vrij laag) limiet aan het aantal e-mailadressen aan welke je per mail mag versturen, probeer het in 3 blokken van 20 te doen, waarschijnlijk werkt het dan wel.
Volgens mij is er ook nog een limiet aan het aantal mails/geadresseerden die je per tijdseenheid mag versturen, dus doe het ook b.v. per 10 minuten en verstuur de mails niet vlak achter elkaar.


Er zit een (vrij laag) limiet aan het aantal e-mailadressen aan welke je per mail mag versturen,

Is dat zo ? Staat dat ergens in de voorwaarden ? Maar dan nog dan zou je niet dit :

De verbinding met de uitgaande server smtp.kpnmail is mislukt.

verwachten.

En :

Ik heb onlangs nog een conversatie via een email groepje gehad met ~30 adressen en geen problemen mee gehad.

Dat was met een xs4all adres.

 

 

 


Bedank voor het meedenke


Er zit een (vrij laag) limiet aan het aantal e-mailadressen aan welke je per mail mag versturen,

Is dat zo ? Staat dat ergens in de voorwaarden ? Maar dan nog dan zou je niet dit :

De verbinding met de uitgaande server smtp.kpnmail is mislukt.

verwachten.

En :

Ik heb onlangs nog een conversatie via een email groepje gehad met ~30 adressen en geen problemen mee gehad.

Dat was met een xs4all adres.

 

Die limieten staan nergens genoemd om ‘de spammers niet wijzer te maken’, zie b.v. dit topic en het topic waarnaar gelinkt wordt:

Daar kan je ook vinden dat je bij overschrijden van de limiet geblokkeerd wordt voor een bepaalde tijd, dat is de reden dat de verbinding met de uitgaande server mislukt.

 

Of er voor xs4all andere limieten gelden weet ik niet, aangezien het nog aparte mailservers zijn zou dat best zo kunnen zijn.


Nogmaals bedankt