Skip to main content

Goede middag

 

Ik heb uw raad opgevolgd, maar wat ik ook doe 993 veranderen in 587 of wat dan ook het helpt niet.

Kan nog steeds niet verzenden!

Met een ander account bv gmail kan het wel!

Vriendelijke groet

Ted Donkervoort

 

*admin: afgesplitst

Hallo @TED plexat, welkom! Wat vervelend dat het versturen van e-mails momenteel niet lukt. 

Zou je ons wat meer context kunnen geven? Dan kunnen we je verder helpen met het zoeken naar een oplossing. 

  • Wat voor email adres betreft het hier? Gaat het om een KPN email adres? @kpnmail.nl @hetnet.nl @planet.nl etc. 
  • Vanaf welk apparaat/welke apparaten ondervind jij dit probleem? Enkel op een PC/Laptop of op een mobiel toestel of tablet, of beide? 
  • Wat voor email cliënt gebruik je? Outlook, Thunderbird, Windows mail, Apple mail, of gebruik je onze webmail
  • Als je de problemen in een email cliënt ondervindt, werkt het dan wel wanneer je de email via de webmail verzend? 
  • Lukt het om geen enkele mail ter versturen of enkels mails met bijlagen? De maximale grote van een bijlage ligt momenteel rond de 37 MB 
  • Wat voor foutmelding krijg je te zien? 

Op de service pagina: Email Instellen, gebruiken en problemen oplossen vind je al een hoop stappenplannen die je kan doorlopen om jouw server instellingen na te lopen. De huidige juiste server instellingen zijn als volgt: 

 

IMAP  - aanbevolen

Inkomende server:
imap.kpnmail.nl
SSL aanvinken en poort 993 invullen.
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen

Uitgaande server:
smtp.kpnmail.nl
STARTTL of TLS (of SSL voor oudere apparaten) aanvinken en poort 587 invullen.
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen

POP3

Inkomende server:
pop.kpnmail.nl
SSL aanvinken en poort 995 invullen.
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen

Uitgaande server:
smtp.kpnmail.nl
STARTTL of TLS (of SSL voor oudere apparaten) aanvinken en poort 587 invullen.
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen


Bij mij wordt het verzenden van email geblokkeerd door de AVAST virus beveiliging. AVAST zei 19aug2022: “probleem bekend, wij werken aan een oplossing”. Ik moet het AVAST email schild telkens even uitschakelen voordat ik iets kan verzenden. Lastig.

Jan Adriaansen

details: Windows 10 met Outlook van MS-Office 2019.