Skip to main content

Goedemiddag,

Sinds afgelopen week lukt het niet meer om via het mailprogramma op mijn iPhone e-mails te verzenden. Ik kan nog wel mail ontvangen op de iPhone. Bij verzenden van een mail krijg ik als foutmelding “E-mail ophalen mislukt. De verbinding met de server is mislukt.” Op de laptop lukt het wel om mail te verzenden. 

Het gaat om een mailaccount van Telfort met als ingestelde server voor de uitgaande post smtp.telfort.nl. Graag advies over hoe ik dit kan oplossen. 

 

Kan je wel mail versturen als je smtp.kpnmail.nl gebruikt.


Nee, dan krijg ik als foutmelding ‘Het adres van de afzender is ongeldig’


Nee, dan krijg ik als foutmelding ‘Het adres van de afzender is ongeldig’

Vreemd want @telfort.nl adressen zouden mijns inziens gewoon gebruikt moeten kunnen worden, ze zijn immers in https://email.kpn.com ook als alias bij een @kpnmail.nl adres te definiëren en ook met aliassen moet je gewoon in kunnen loggen.


Heel vreemd inderdaad. Vandaar deze melding. Ik heb het probleem alleen in het mailprogramma op de iPhone, op de laptop pakt hij de server voor uitgaande mail nog wel en ik gebruik exact dezelfde instellingen op mijn telefoon


Welkom bij ons op het forum @DennisNL84. Als het Telfort mailadres de gebruikersnaam was die je ook bij Telfort al gebruikte, hoort dat nog steeds de gebruikersnaam te zijn zoals wjb al vermoedde. Heb je bij de gebruikersnaam wel het volledige e-mailadres staan en niet alleen het deel voor het apenstaartje? Dat was een tijdje voor de migratie naar KPN bij Telfort nog aangepast. 

Kan je voor de zekerheid alle instellingen van de mailbox controleren? Op deze pagina helpen we je er stap voor stap doorheen: E-mail instellen, gebruiken & problemen oplossen.


Hallo Jasper,

Ik heb het account verwijderd op mijn telefoon en hiermee stapsgewijs weer erop gezet. Het verzenden werkt nu weer, dank voor de hulp!