Skip to main content

Een paar jaar geleden is mijn schoonvader overleden ,hij had een computer met daar op outlook mail.

Deze computer is inmiddels in vuilnisbak verdwenen, graag ik willen weten hoe ik achter het wachtwoord van de email kan komen, want we willen weten wat er naar al die jaren nog in de mailbox zit, en willen graag de app van viaplay gebruiken, maar die sturen dan een email naar zijn adres en die kunnen we niet meer openen! Dus dacht een nieuw account aan te maken op een andere computer, maar zonder wachtwoord lukt dat niet. Ik kan dus ook geen mail van kpn terug ontvangen!!! 

 

Wat te doen, alvast bedankt!!!!

Kunt u inloggen op MijnKPN en de facturen van het betreffende abonnement daar zien?


Er is geen kpn id, of mijn kpn. Want om deze te maken heb je een wachtwoord nodig!


@1955Arie

Is dat abonnement van jouw schoonvader opgezegd of is dat nog actief, wordt er nog betaald voor dat abonnement ? Als dat abonnement meer dan 6 maanden geleden is opgezegd dan is ook het account en alle email - jammer maar helaas - definitief verdwenen.


Nee, mijn schoonmoeder heeft gewoon tv en internet van kpn. Ik wel een  email adres wat volgens kpn nog actief is, maar ik kan er niet bij zonder wachtwoord om het op andere computer te zetten!


@1955Arie

Dus dat emailaccount hangt nog aan het abonnement van jouw schoonmoeder ? Wel, probeer dan het volgende. Laat jouw schoonmoeder inloggen bij MijnKPN. Daar moet dan ook het emailaccount van jouw vader te vinden zijn. Daar kun je dan het wachtwoord veranderen.


Er is geen kpn id, of mijn kpn. Want om deze te maken heb je een wachtwoord nodig!

Nee. U kunt gewoon een nieuw MijnKPN account aanmaken. Gewoon op dezelfde manier als dat u bij Facebook een nieuw account aanmaakt. Of bij bol.com ofzo.

U mag daarbij een Ziggo emailadres gebruiken.  Of een email van T-Mobile ofzo. Of een gmail adres. Bij dat aanmaken verzint u zelf een wachtwoord. Er word een mail naar het adres gestuurd wat u gebruikt voor het account met een activatie link. Gewoon het standaard riedeltje zoals dat op alle andere sites gaat waar u een account aanmaakt. 

Vervolgens kunt u aan dit account het thuis abonnement koppelen. Dit doet u wanneer uw mobiel of laptop verbonden is met het thuisnetwerk van uw schoonmoeder. Daarbij moet u ook nog de laatste 3 cijfers weten van de bankrekeningnummer. En dan is het geregeld als het goed is.

Vervolgens heeft u toegang tot de facturen. En via http://email.kpn.com kunt u de email accounts beheren. Zo kunt u een nieuw wachtwoord instellen. Daarna kunt u het mailaccount gebruiken.


@1955Arie 

@Nick83 heeft (gedeeltelijk) gelijk.

Jouw schoonmoeder kan gewoon een nieuw account aanmaken bij MijnKPN met haar emailadres, met een nieuw willekeurig wachtwoord. Dit account blijft 12 maanden actief. Dan wordt de bevestigings-email naar haar (KPN) emailadres gestuurd.

En daarna kunnen jullie in MijnKPN het wachtwoord van het emailaccount van jouw schoonvader opnieuw instellen. Het wachtwoord van MijnKPN hoeft niet hetzelfde te zijn als het wachtwoord van het emailaccount van jouw schoonvader.


Waarom zou het account maar 12 maanden actief blijven @Willy22 ?


@Nick83

Geen flauw idee. Maar dat werd een keer hier op het forum gezegd / beweerd. Misschien weet iemand anders hier meer over ?


Als je een KPN ID een jaar niet gebruikt dan vervalt het en moet je weer een nieuw account voor MijnKPN aanmaken. 


Inderdaad. Het KPN ID vervalt na 12 maanden. Maar ook op de inlogpagina van MijnKPN wordt er gesproken over een “account". Zeer verwarrend als je niet goed oplet.


(Ik herschrijf een vorig antwoord)

@1955Arie 

Jouw schoonmoeder kan gewoon een nieuw KPN ID aanmaken met haar emailadres, met een nieuw willekeurig wachtwoord. Dan wordt de bevestigings-email naar haar (KPN) emailadres gestuurd. Dit KPN ID vervalt na 12 maanden.

En daarna kunnen jullie in MijnKPN het wachtwoord van het emailaccount van jouw schoonvader opnieuw instellen. Het is sterk aan te raden om daar een wachtwoord te kiezen dat anders is dan het wachtwoord voor MijnKPN.


Allemaal bedankt , ik komt er niet elke dag maar ik gaat het proberen!!