Skip to main content

Nieuw fenomeen. 

Plots ontvang ik SOMMIGE berichten niet meer in mijn mailprogramma op de computer. 
Ik heb ingesteld dat automatisch een kopie wordt doorgezonden naar een ander e-mailadres, dat op een andere computer wordt opgehaald. 
Daar komen de gemiste e-mails wel terecht.  
De gemiste e-mails zijn van willekeurige afzenders. Ik zie geen verband. 
De berichten komen ook niet in de spam bak terecht. 
“Leave a message on the server” is nooit aangevinkt geweest. 

Weet iemand een verklaring?
BTPGNL
 

Hallo @BTPGNL 

 

Misschien staat er op die PC een (overijverig) anti-spam of anti-virus programma wat die mails tegenhoud.
Als er zoiets op je PC staat, worden de mails wel allemaal opgehaald als je dat/die programma(‘s) tijdelijk uitzet?


Dank voor de tip.
Karig te testen maar ik probeer.
Alle beveiligingen staan er reeds langer zonder probleem.
Maar je weet nooit of een update ineens iets desastreus heeft veranderd.

BTPGNL


Gebruik jij nog POP3 om de mail op te halen?

In dat geval zou ik je aanbevelen alles eerst over te zetten naar IMAP. 


Goedenavond @EAZ1964 en bedankt voor jouw bericht!

Ik kan dit ook niet meteen plaatsen. Wat voor mailprogramma gebruik je?

 

Gebruik jij nog POP3 om de mail op te halen?

In dat geval zou ik je aanbevelen alles eerst over te zetten naar IMAP. 

Sluit ik me bij aan. Heb je daar inmiddels al naar kunnen kijken?


Samengevat:
Inkomende mail gaat naar hoofd e-mailadres. 
Voor dit e-mailadres heeft KPN uiteraard ook een webmail voorziening. 
In webmail staat de instelling om de mail naar een tweede mailadres door te sturen en een kopie te bewaren. 
Dit lijkt goed te werken. 
Echter, willekeurig blijken berichten niet via het hoofd e-mailadres, lokaal op de computer terecht te komen. Maar wel op het tweede mailadres (een tweede PC haalt daar de mail op). 
Toevallig: is het mailbericht van KPN dat EAZ1964 hier een reactie heeft geplaatst, is niet in de originele inbox (gerelateerd aan het hoof e-mailadres) terecht gekomen, maar wel op het tweede adres.  Blijft voorlopig bizar. 

Voor zover mij bekend, heeft het protocol er niets mee te maken.
Ook de lokale mailprogramma's spelen geen rol.
Ik heb alle varianten geprobeerd. Het lijkt willekeur. 

Ik moet nog uitzoeken hoe ik feilloos kan achterhalen of de KPN spamfilter hier een dubieuze rol vervult.  Wie weet hoe ik exact kan zien wat KPN in de spam bak van mijn e-mailadres heeft gedumpt? 

BTPGNL
  


Hallo @BTPGNL 

 

Wat in de Spam map staat kan je in KPN webmail zien, daar inloggen met je e-mailadres en het bijbehorende wachtwoord.

 

Dat je POP gebruikt zou niet uit mogen maken maar testen of je met IMAP wel de missende mails ziet kan je natuurlijk proberen, een voordeel van IMAP is dat je dan in je mailprogramma ook de mails in de Spam map ziet.

 

Had je al getest of het tijdelijk uitzetten van anti-virus en/of anti-spam iets uitmaakt?

 


Nogmaals: ik heb met beide protocollen getest. 

Verschillende computers, verschillende besturingssystemen. 
De mailprogramma's zijn verschillend. 

De beveiligingen hebben geen invloed. 

Dank voor het meedenken.

BTPGNL
PS. Ook dit bericht van KPN dat er een reactie op dit Forum stond, arriveerde niet via het hoofd e-mailadres.

 

 


Nogmaals: ik heb met beide protocollen getest. 

Verschillende computers, verschillende besturingssystemen. 
De mailprogramma's zijn verschillend. 

De beveiligingen hebben geen invloed. 

Met wat je in je eerdere bericht schreef was het mij niet echt duidelijk wat je precies getest hebt.

Heb je bij doorsturen ook de onderste optie aangevinkt staan?

 

Zo ja, staan er in webmail bij filterregels misschien regels ingesteld welke onbedoeld die mails verwijderen?