Skip to main content

na upgrade windows 7 > 10 werkt email niet meer. Foutmelding:

Voor het account  kunnen geen berichten verzonden of ontvangen worden.

Reactie van server: .
Server: 'pop.kpnmail.nl'
Windows Live Mail-fout-id: 0x800CCC18
Protocol: POP3
Poort: 995
Beveiligd(SSL): Ja

Hoi @Fred Hus. Welkom op het KPN Forum. Wat vervelend dat je deze foutmelding te zien krijgt. Ik zie dat je poort 995 hebt ingesteld. Zou je dit willen wijzigen naar poort 587? Als uitgaande server mag je smtp.kpnmail.nl invullen. Laat je mij weten of het is gelukt?


Hallo Vikash, nee, dan krijg ik dezelfde foutmelding. Uitgaande server stond al goed.


Zou je een screenshots willen maken van jouw instellingen en in dit topic willen delen? Ik verwacht dat er ergens een instelling verkeerd staat waardoor je deze foutmelding te zien krijgt. :thinking:

Vergeet niet om jouw persoonlijke gegevens even weg te vegen.


Zou je een screenshots willen maken van jouw instellingen en in dit topic willen delen? Ik verwacht dat er ergens een instelling verkeerd staat waardoor je deze foutmelding te zien krijgt. :thinking:

Vergeet niet om jouw persoonlijke gegevens even weg te vegen.

Ik heb helaas geen bericht van je ontvangen, dus ik ga er vanuit dat het probleem inmiddels al is verholpen. Als dit niet het geval is, dan hoor ik dat graag van je!


hallo Vikash,

(zit in een renovatie, kijk niet vaak op webmail) een collega gaat me overmorgen proberen te helpen, wist vermoedelijk een oplossing (ben zelf niet erg handig...), als ook dat niet werkt, ga ik weer zeuren ;-)

dank voor je antwoorden tot nu toe,

Fred


Graag gedaan Fred, als jullie er niet uitkomen, dan hoor ik dat graag van je!


hoi,

collega kreeg via outlook de mail weer aan de praat. Wel was ik alle mappen en mail van voor de omzetting windows 7 > 10 kwijt. Dacht ik. Want als ik met de zoekfunctie nu bijv. een naam intype, krijg ik in ieder geval nog mail van jaren terug te zien!

 

vr. gr.

Fred


Wat goed dat het inmiddels weer werkt. Wel vervelend dat je allen mappen kwijt bent. Wellicht kan je de oplossing hiervoor vinden in het topic De nieuwe KPN Webmail

  • Mijn eigen aangemaakte mappen zijn niet zichtbaar na de migratie?
    Zorg ervoor dat je “Mijn Mappen” ook daadwerkelijk uitgeklapt hebt. Dit doe je door te klikken op het driehoekje ervoor.
    Als dat niet helpt, ga naar instellingen (⚙️) en dan  “E-Mail” en vervolgens “Wijzig IMAP abonnementen”.  Je krijgt dan een lijst met al je mappen. Mappen die je zelf hebt aangemaakt staan onderaan. Zorg dat deze allemaal aangevinkt zijn en kies dan voor “Opslaan”

Reageer