Skip to main content

Sinds enkele dag lijkt op onze pc’s, tablets en telefoons email niet meer binnen te komen

Is waarschijnlijk een gevolg van de experia 10A software update.

Als we wisselen naar mobiele netwerken komt email gewoon binnen

ook via VPN over wifi komt email binnen

Via webmail kunnen we ook de servers van QDC bereiken.

Moet dus aan de experiabox of KPN netwerk liggen

Graag een oplossing

Dit betreft dus mail van een andere aanbieder? Niet van KPN?


Inderdaad. Gerenomeerde Nederlandse aanbieder. zit ik al bijna 15 jaar bij

www.qdc.nl

 


Inderdaad. Gerenomeerde Nederlandse aanbieder. zit ik al bijna 15 jaar bij

www.qdc.nl

 

Dan zal deze uw ip geblokkeerd hebben.


Helaas niet het geval. Anders was het simpel geweest.

 


Ze zeggen van niet misschien, maar zal waarschijnlijk wel degelijk het geval wezen. KPN kan hier in ieder geval niets mee. En de Experiabox heeft hier helemaal niets mee te maken.


Experiabox nacht uitgeschakeld gehad.  Probleem was vanmorgen daarmee verdwenen.  Werkt nu nog steeds correct. WAN IP is niet veranderd,  kan dus geen blacklist issue geweest zijn.  Enige verklaring is de instabiel experiabox

 


Na 3 dagen probleemloos werken van de mail problemen weer terug, in de nacht die Experiabox maar weer uitzetten en hopen dat de ellende morgen weer over is. Via 5G werkt de mail nog steeds probleemloos. QDC geeft aan dat IP adres op mailaccount niet geblacklist is. Dus moet Experiabox 10A of KPN netwerk zijn. 


Net nog even bij SPAMHAUS en DMARC gekeken, Nergens geblacklist. Dus KPN box of netwerk de enig mogelijke schuldige


Nu viel net ook spontaan het TV signaal uit. Kwam na 1 minuut weer terug en ineens komt ook al m’n achterstallig mail binnen. &#%#%$ Experiabox dus. 


Beste @WillemV2, welkom! Hoe staat het er nu voor? Als het over de VPN via wifi wel binnenkomt, ligt dit sowiesowaarschijnlijk niet aan je Experia Box. Wij blokkeren dit soort dingen niet, voor zover ik weet. Wellicht kan @Raymondt hier nog iets inhoudelijks over kwijt. Voor wat betreft je tv signaal: merk je dan ook dat er iets verandert aan je internetverbinding? Blijft de Experia Box nog wel werken? 


Beste Marcia, vannacht de Experiabox weer uitgezet en vanmorgen weer aan. Email komt nu gewoon binnen. Gisteravond viel TV en enternet gewoon spontaan uit en kwam na circa 1 a 2 minuten weer terug. Daar hebben we al langer last van. Ook dat de internet snelheid heel wisselend is tussen de 5MB/s en 500 MB/s Up en down. Regelmatig ook een Google home die aangeeft spontaan dat hij geen verbinding heeft met indernet. Dus nee, internet en TV is niet helemaal stabiel. Ook is de Experiabox niet te beheren op afstand, ik heb dit wel ingesteld, ik kom er iook in, maar hij maakt nooit het volledige scherm af. Daarnast is het heel vervelend dat de Experiabox 10A alleen maar 192.168.2.* aankan. Die “2” was en ben ik helemaal niet blij mee toen ik ging verhuizen. Oude Experiabox 10 was stukken beter en stabieler. Zit er hard over te denken een eigen router erin te zetten. 

 


Er is maar 1 router van KPN waarin u 192.168.2.x kunt veranderen in iets anders, dan is de v10 zonder a.

Heeft u het glasvezel modem al eens even stroomloos gehad?


Zou jij je forumprofiel eens aan willen vullen met je postcode + huisnummer en klantnummer(s), @WillemV2? Ik ga het intern toch verder eens uit laten zoeken. :-)


Aangevuld