Skip to main content

Sinds een paar dagen komt mijn mail niet meer binnen,en ook geen uitgaande mail op mijn mobieltje. Het werkt wel op de computer via webmail of outlook.

Op de telefoon heeft het altijd prima gewerkt en er is dus ook niets veranderd. Het werkt op de telefoon zowel met g-mail als outlook niet. Beide apps al een keer vervangen maar niets werkt. Ook op de telefoon van mijn vriendin werkt het niet meer. Beide hebben een Android toestel.

 

Zelfde probleem hier. Op telefoon komen alleen mails aan die KPN tagt als Algemeen. Mails die KPN beschouwt als Nieuwsbrieven komen niet meer op telefoon aan. Onhandig, want daaronder vallen ook mails van overheid, bank, luchtvaartmaatschappijen enz. Heb de indeling in categorieën via webmail uitgezet maar dat verandert niets. Meer dan de helft van de mails komen niet aan in standaard mail-app op Android telefoon. 


Zelfde probleem hier. Op telefoon komen alleen mails aan die KPN tagt als Algemeen. Mails die KPN beschouwt als Nieuwsbrieven komen niet meer op telefoon aan. Onhandig, want daaronder vallen ook mails van overheid, bank, luchtvaartmaatschappijen enz. Heb de indeling in categorieën via webmail uitgezet maar dat verandert niets. Meer dan de helft van de mails komen niet aan in standaard mail-app op Android telefoon. 

Inmiddels komt er helemaal geen mail meer binnen in standaard mail-app op Android-telefoon.


Hallo @dikkiedirk

 

Als het in beide programma's op je mobiel niet werkt denk ik dat je ergens toch een instelling niet goed hebt staan, je kan dat controleren via de toestel hulp: https://www.kpn.com/service/mobiel/problemen/toestelhulp.htm#!/topic/e-mail/handmatig-instellen/device

 

Misschien ook handig voor @Adwindk om dat eerst te controleren omdat het nu helemaal niet meer werkt.


Toevallig heeft mijn vader ook hetzelfde probleem met zijn kpn email op de telefoon. Hij krijgt sinds enkele dagen ook geen email meer binnen via zijn kpn emailadres wat bij gmail is ingesteld.

Het heeft vanaf het begin af aan altijd prima gewerkt en er is niks aan de instellingen veranderd.

Op de webmail komen alle mails wel binnen inderdaad. Wellicht toch een fout aan de kant van KPN of is er iets veranderd zonder communicatie?


Dat is vreemd @schnumi 

Bij mij werkt het nog prima, net even een testmail gestuurd naar mijn telfort e-mailadres en die komt vrijwel direct binnen op mijn mobiel.

Kan je ook nagaan of die app onlangs is geupdated op de telefoon van je vader, misschien net voordat het probleem begon?
Ik heb automatische updates uitstaan dus heb nog een oudere versie erop staan.


Hallo @dikkiedirk , @schnumi en @Adwindk ,

De reden voor jullie problemen met uitgaande e-mail kun je mogelijk terugvinden in het verhaal hieronder: 

 

KPN vindt online veiligheid erg belangrijk. Daarom gaan we onveilig uitgaand e-mailen blokkeren. Zo beschermen we nog beter tegen misbruik. Onveilig e-mails versturen maakt het voor hackers namelijk extreem makkelijk om e-mailberichten van onze klanten te onderscheppen. Zo is een datalek snel veroorzaakt en dat willen we uiteraard niet.

Voor klanten die een KPN e-mailadres gebruiken en hun e-mail automatisch instellen volgens het stappenplan, verandert er niets. Dit automatische stappenplan doorloopt de juiste stappen met de goede en veilige instellingen. Voorbeelden van KPN e-mailadressen zijn: planet.nl, hetnet.nl en freeler.nl.

Deze groep klanten kan geen e-mails vesturen vanaf 1 augustus
Een kleine groep klanten kiest ervoor om handmatig hun e-mail in te stellen. Ze gebruiken de uitgaande mailserver SMTP.kpnmail.nl zonder een beveiligde verbinding te gebruiken en zonder hun e-mailadres en wachtwoord in te vullen. Vanaf 1 augustus werkt bij deze klanten het versturen van uitgaande e-mail via het netwerk van KPN niet meer. De e-mail blijft in ‘Postvak UIT’ staan en komt dus niet bij de ontvanger aan.

Stel de e-mail goed in
Klanten die na het handmatig instellen van hun e-mailprogramma, geen e-mailberichten kunnen versturen via het KPN netwerk. Het juiste proces om hun e-mailprogramma in te stellen, is te vinden op op onze website.


Vandaag nogmaals de G-mail app opnieuw geïnstalleerd en nu werkt het eindelijk weer. Heeft waarschijnlijk dan toch aan de update (25 juli) van de G-mail app.gelegen.

Bedankt voor het meedenken.


Hallo @Noordzee interessant verhaal, waar kan ik dat terugvinden, de bron dus?

 


Hmm…..

Ik gebruik al sinds de komst van ADSL (24 / 7 internet) medio 2006 geen mail programma's meer.

Gmail via de telefoon wel met de Gmail app. Maar niet via de mail-app op de telefoon.

Gmail via laptop: http://mail.google.com .

Webmail via http://webmail.kpnmail.nl . Werkt altijd.

@schnumi . Wat gek want hier komen de mails van kpnmail (hetnet) nog wel allemaal binnen in het POP account binnen Gmail. Nou is dat hier alleen mail van kpn zelf overigens.

Toevallig heeft mijn vader ook hetzelfde probleem met zijn kpn email op de telefoon. Hij krijgt sinds enkele dagen ook geen email meer binnen via zijn kpn emailadres wat bij gmail is ingesteld.


Helaas het werkte weer niet. Update,s van G-mail verwijderd en automatisch updaten van apps uitgezet. 

Voorlopig werkt het weer met de G-mail app versie van 2019

 


Hallo @Noordzee ik heb helaas nog geen reactie van je mogen ontvangen.

 


Hallo @Noordzee interessant verhaal, waar kan ik dat terugvinden, de bron dus?

 

Hallo @JanD ,

Zoals je in mijn profiel had kunnen zien, heb ik sinds vanochtend vroeg niets meer gepost, dus ik lees dit nu net. Een dagje eropuit is ook wel eens fijn! 😉

Nu dan dus een reactie op jouw vraag:

Jij kunt dit nergens teruglezen. Deze informatie staat op een afgesloten gedeelte van dit forum. De superusers krijg vaak al voorinformatie over wijzigingen. Die informatie mogen we dan delen nadat de wijzigingen zijn ingegaan. Met het uiteindelijke doel om de klanten te helpen. De ene keer lukt dat beter dan de andere keer. Maar we doen ons best. 


Ik zal bij mijn vader nog een keer kijken of een herinstallatie van de gmail app werkt, zie in de play store inderdaad erg veel klachten hierover sinds de laatste update dus zal daar wel aan liggen.

Email was overigens via de imap instellingen ingesteld niet de pop server.


Hallo @Noordzee interessant verhaal, waar kan ik dat terugvinden, de bron dus?

 

Hallo @JanD ,

Zoals je in mijn profiel had kunnen zien, heb ik sinds vanochtend vroeg niets meer gepost, dus ik lees dit nu net. Een dagje eropuit is ook wel eens fijn! 😉

Nu dan dus een reactie op jouw vraag:

Jij kunt dit nergens teruglezen. Deze informatie staat op een afgesloten gedeelte van dit forum. De superusers krijg vaak al voorinformatie over wijzigingen. Die informatie mogen we dan delen nadat de wijzigingen zijn ingegaan. Met het uiteindelijke doel om de klanten te helpen. De ene keer lukt dat beter dan de andere keer. Maar we doen ons best. 

Hallo @Noordzee ik heb niet in je profiel gekeken, maar hoop dat je een leuke dag hebt gehad.

Ik hoop wel dat KPN dit in zijn algemeenheid spoedig per nieuwsbrief aan alle klanten laat weten en de website inzake mail er op aanpast.

c.q. al had moeten laten weten als dat al per 1 augustus is ingegaan.

Allen via het forum is niet zinvol, dat lezen maar weinig klanten, c.q. daar zijn maar weinig klanten lid van.

Groeten,

JanD

 

 


Sinds een paar dagen komt mijn mail niet meer binnen,en ook geen uitgaande mail op mijn mobieltje. Het werkt wel op de computer via webmail of outlook.

Op de telefoon heeft het altijd prima gewerkt en er is dus ook niets veranderd. Het werkt op de telefoon zowel met g-mail als outlook niet. Beide apps al een keer vervangen maar niets werkt. Ook op de telefoon van mijn vriendin werkt het niet meer. Beide hebben een Android toestel.

 

Hier hetzelfde probleem, sinds de nieuwste update Android 13

WenM


JanD schreef:
….
Ik hoop wel dat KPN dit in zijn algemeenheid spoedig per nieuwsbrief aan alle klanten laat weten en de website inzake mail er op aanpast.

c.q. al had moeten laten weten als dat al per 1 augustus is ingegaan.

De website E-mail instellen, gebruiken & problemen oplossen | KPN.com bevat al heel lang de juiste informatie. E-mail versturen werkte buiten het thuis (KPN) netwerk ook al eerder niet meer zonder authenticatie, alleen geldt dat vanaf 1 augustus nu ook thuis. 
Het gaat hier eigenlijk alleen om mensen die hun e-mailadres al heeeeel lang geleden hebben ingesteld, toen het ook nog gewoon kon om dat zonder authenticatie te doen. 


Had hetzelfde probleem, heb de account van KPN verwijdert en opnieuw op mijn mobiel gezet.

En het werkt weer afkloppen maar ik hoop dat het probleem wat ik had nu is opgelost.

Heb wel de gegevens van de mail via serverinstellingen van laptop gebruikt voor installatie op mijn mobiel, inkomende en uitgaande server, denk hierbij aan de poort en verbindingsbeveiliging, voor KPN mail zijn deze verschillend.

WenM


Had hetzelfde probleem, heb de account van KPN verwijdert en opnieuw op mijn mobiel gezet.

En het werkt weer afkloppen maar ik hoop dat het probleem wat ik had nu is opgelost.

Heb wel de gegevens van de mail via serverinstellingen van laptop gebruikt voor installatie op mijn mobiel, inkomende en uitgaande server, denk hierbij aan de poort en verbindingsbeveiliging, voor KPN mail zijn deze verschillend.

WenM

Helaas werkte het maar 1 dag, nu hetzelfde probleem geen inkomende mail, problemen met synchroniseren, weet niet hoe nu verder.

WenM


Ik gebruik op de mobiel gewoon http://webmail.kpnmail.nl . Werkt altijd en eenvoudig.

Email programma's zijn naar mijn mening totaal overbodig sinds we 24/7 internet hebben. Tot ca. 2004 moest je nog inbellen à € x,-- per minuut.


Ik gebruik op de mobiel gewoon http://webmail.kpnmail.nl . Werkt altijd en eenvoudig.

Email programma's zijn naar mijn mening totaal overbodig sinds we 24/7 internet hebben. Tot ca. 2004 moest je nog inbellen à € x,-- per minuut.

Hallo @PeterG het nadeel is wel dat je niet een bericht krijgt bij nieuwe mail en als je die site verlaat je steeds weer opnieuw in moet loggen. Dat soort zaken speelt bij een mail-app niet, die staat altijd open en haalt, bij ij althans, om de 15 minuten de mail op.

 

 


het nadeel is wel dat je niet een bericht krijgt bij nieuwe mail

Nadeel?????? @JanD 

Groot voordeel. Ik hoef echt niet stante pede te weten of iemand of het forum me een e-mail heeft gestuurd.

Als ze me direct nodig hebben? Bellen. De rest wacht gewoon. 

Al die pings die mensen krijgen op hun telefoon, daar wordt je toch knetter van.

Een vriend heeft allerlei nieuws- en berichten apps ook. Zijn telefoon pingt wel 2 x per 5 minuten. 

Het ding moet geen dwingeland worden natuurlijk. 


Voorkeuren daarmee kunnen verschillen, dat blijkt wel. Iedereen kan dat instellen zoals ze zelf willen 🙂

 

@wenm54 wat gek dat het opeens niet meer werkt nadat het een dag wel werkte! Het opnieuw verwijderen en opnieuw instellen wat je had gedaan zou ervoor moeten zorgen dat het zich niet meer voordoet. Werkt de verbinding zelf verder nog wel, en werkt het e-mailadres nog wel op andere apparaten?


De g-mail app is weer geüpgraded. Het probleem is nu opgelost ,de automatische updates kunnen weer ingeschakeld worden . Alles werkt weer als voorheen. Wel weer zonde van al die tijd en ergenis die het koste om achter de oorzaak te komen. En ook een slechte zaak dat Google niets van zich laat horen dat er een bug in de nieuwe update zat. En in de laatste update wordt ook niets vermeld, wat er dan precies is opgelost. Ze laten je het maar lekker zelf uitzoeken.


Voorkeuren daarmee kunnen verschillen, dat blijkt wel. Iedereen kan dat instellen zoals ze zelf willen 🙂

 

@wenm54 wat gek dat het opeens niet meer werkt nadat het een dag wel werkte! Het opnieuw verwijderen en opnieuw instellen wat je had gedaan zou ervoor moeten zorgen dat het zich niet meer voordoet. Werkt de verbinding zelf verder nog wel, en werkt het e-mailadres nog wel op andere apparaten?

Heb vanmiddag nog met de klantenservice gebeld, werkte weer niet en de inhoud van mijn mappen was verdwenen. Voor de zoveelste keer KPN account verwijdert en opnieuw erop gezet, het even gewerkt en nu krijg ik als ik van mijn gmail een bericht stuur weer niet binnen op mijn mobiel, en wel op mijn laptop.

Dus ik weet het effen niet meer wat te doen.

Wenm


Hallo @wenm54 

 

Het ligt aan de Gmail app, die is kaduuk, zie het commentaar van gebruikers in de Play store: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.google.android.gm

Zie ook hier: https://tweakers.net/nieuws/212394/android-gebruikers-krijgen-na-gmail-update-geen-mails-meer-google-werkt-aan-fix.html

 

Bij sommige gebruikers lijkt het weer te werken na de laatste update maar dat kan hetzelfde verschijnsel zijn wat jij ziet, het werkt even en dan stopt het weer.

De enige tijdelijke oplossing is de Gmail update te verwijderen zodat je de originele versie gebruikt die met je telefoon is meegeleverd.
Zet dan ook de automatische updates uit anders heb je straks weer de niet werkende versie erop staan.