Skip to main content

 Ik heb voor ons gezin voor iedereen apart een eigen E-mail adres aangemaakt. 4 in totaal. Werkt top..............echter als iemand bijvoorbeeld wat naar mn dochter verstuurd dan ontvangen  alle overige 3 ook op hun eigen persoonlijke adres de mail die eigenlijk alleen voor mn dochter bedoeld is (ook alleen aan haar persoonlijke e-mail adres gericht) . Ik heb dus iets niet goed gedaan maar zou niet weten wat. Ik vind het nogal vervelend want je wilt ook weleens dat mail van een ouder niet bij de kids terechtkomt en vice versa. Dus alles werkt wel maar we ontvangen alle mail ook van elkaar. Ik hoop dat iemand me kan helpen want rechtstreeks contact met KPN is een behoorlijke uitdaging.

Groet Robert

@Ropie

Je hebt nu één mailbox/-account (met één gebruikersnaam + wachtwoord) met daaraan 4 emailadressen (of aliasen). Elk emailadres heeft dezelfde gebruikersnaam + wachtwoord. Dat betekent dat als je een email naar 1 adres stuurt, alle andere adressen (/aliasen), die ook aan diezelfde mailbox "hangen”, ook dezelfde email ontvangen / kunnen lezen.

De oplossing is dat je elk gezinslid een eigen mailbox/emailaccount (met aparte gebruikersnaam + wachtwoord) geeft en daaraan 1 of meerdere emailadressen (/aliasen) “hangt”. Dan heeft elk gezinslid een eigen mailbox/-account + wachtwoord. Op die manier kun je het emailverkeer van elk gezinslid volledig scheiden.

Bij een KPN abonnement kun je 5 (Gratis) mailboxen aanmaken. Wil je meer mailboxen dan moet per extra mailbox extra betalen. En aan elke mailbox/emailaccount kun je 10 emailadressen/aliasen hangen.

https://www.kpn.com/service/internet/e-mail/e-mail-webmail-e-mailaccount-en-e-mailadres.htm

Als je bestaande emailadressen wilt verplaatsen naar een andere mailbox heb je daar de hulp van een KPN moderator nodig.


@Ropie 

https://www.kpn.com/service/internet/e-mail/e-mailaccount-of-adres-aanmaken-of-opheffen.htm


Goedemorgen @Ropie, kom je er uit met de uitleg van @Willy22?

 


Dank allen. Ik ga binnenkort eea uitproberen. Super deze hulp


Mocht je nog hulp nodig hebben of vragen hebben, stel ze gerust. De KPN community staat voor je klaar.