Skip to main content

Automatisch doorsturen van mail (van twee organisatie) naar mijn privé kpnmailadres worden niet verwerkt door KPN. Wie weet hoe dit is op te lossen?

Het kan wel want van een mailadres van een bepaalde stichting komt de mail wel aan in mijn mailbox.

Hallo @Rothiemurchus hoe heb je het automatisch doorsturen ingesteld?

Bij KPN webmail gaat dat via :gear:  Instellingen → E-mail → Automatisch doorsturen
Dan wordt alle binnenkomende mail doorgestuurd.

Je kan ook alleen mail van een bepaalde afzender doorsturen, dat gaat via een filterregel.
Dat gaat via :gear:  Instelingen → E-mail → Filter Regels


Beste Ruud, dank alvast voor je reactie. Dit gaat echter om een ander probleem. De twee organisaties waarvoor ik vrijwilliger ben hebben voor mij een speciaal email adres gemaakt waar achter de @ de naam van de organisatie staat. Op hun websites staat dan dit email adres vermeld.  De ICT verantwoordelijken hebben het zo geregeld dat een mail met dat adres dan automatisch naar mijn kpnmail gaat. In dit proces gaat er dan wat mis. KPN lijkt deze mail dan te blokken.


Ok @Rothiemurchus duidelijk.

Dan kan het aan twee kanten fout gaan. Bij het doorsturen (1) of bij binnenkomst bij KPN (2).
Ik beperk me tot (2). Hierbij kan het spamfilter van KPN een rol spelen. Indien dat filter ingrijpt omdat het de berichten als spam beoordeelt, dan wordt er een ‘bounce’ bericht teruggestuurd met een code 550 5.7.1 5.0.0 Mail rejected Kan jij (of de organisatie) vaststellen of dat gebeurt?

Neem anders eens contact op met KPN Abuse, de beheerder van het spamfilter via abuse@kpn.com

Succes


Dank. Dit helpt!


Remote Server returned '550 5.7.520 Access denied, Your organization does not allow external forwarding. Please contact your administrator for further assistance. AS(7555)'

 

Dit waren de diagnostische gegevens achter het mailtje waarin stond dat:  uw bericht werd niet bezorgd omdat de emailprovider van de ontvanger het heeft geweigerd

 

Een mail naar het opgegeven mailadres abuse@kpn.com krijgt ik niet verstuurd.


Hi @Rothiemurchus helaas moet ik het antwoord schuldig blijven op die foutmelding,

Het e-mail adres van KPN Abuse is abuse@kpn.com . Waarom het jou niet lukt een bericht te versturen weet ik niet.


Hallo @Rothiemurchus 

Ik bedenk me net dat @Raymondt van KPN Abuse actief is op het forum. Door deze "tag" betrek ik hem even bij dit probleem. Mogelijk heeft hij een idee. 


@RBxxga jij me nu ook al aan het werk zetten? :joy::stuck_out_tongue_winking_eye:

 

Hoi @Rothiemurchus ,

Welkom op het forum!

Ik zie dat je de volgende melding krijgt:

'550 5.7.520 Access denied, Your organization does not allow external forwarding. Please contact your administrator for further assistance. AS(7555)'

Deze melding is voor zover ik weet geen melding die onze mailserver geeft, maar als ik hem goed interpreteer dan heeft de organisatie waar de mailadressen van zijn een beveiliging erop staan dat mail niet automatisch doorgestuurd mag worden. Kun je eens bij de beheerders van deze organisatie navragen of zij hier mogelijk meer van weten?

 

Hier valt ook meer te lezen over waar deze foutmelding vandaan kan komen: https://docs.microsoft.com/nl-nl/microsoft-365/security/office-365-security/external-email-forwarding?view=o365-worldwide


Sorry @Raymondt , als je het niet wilt, dan zal ik het nooit meer doen :sweat::wink:


Sorry @Raymondt , als je het niet wilt, dan zal ik het nooit meer doen :sweat::wink:

wel op de emoji's letten die er achter stonden he :laughing:


Ja die had ik gezien, tot de volgende keer dus….:rofl: