Skip to main content
Antwoord

E-mail wordt niet bezorgd bij Microsoftadressen: messages weren't sent

• April 19, 2025
  • 13 reacties
  • 76 keer bekeken

Deze melding krijg ik. Het lijkt er op dat een block IP-adressen van KPN is geblokkerd door Microsoft. Kan KPN dit oplossen?

host hotmail-com.olc.protection.outlook.com[52.101.10.9]
said: 550 5.7.1 Unfortunately, messages from [173.203.187.75] weren't sent.
Please contact your Internet service provider since part of their network
is on our block list (S3140).
You can also refer your provider to
http://mail.live.com/mail/troubleshooting.aspx#errors. [Name=Protocol
Filter Agent][AGT=PFA][MxId=11BAFBB49CF3867F]
[BN3PEPF0000B078.namprd04.prod.outlook.com 2025-04-18T12:44:19.301Z
08DD7DDA4F331A91] (in reply to MAIL FROM command)

Beste antwoord door TDN

Deze melding krijg ik. Het lijkt er op dat een block IP-adressen van KPN is geblokkerd door Microsoft. 

Unfortunately, messages from [173.203.187.75] weren't sent.

Dit IP-adres is niet van KPN

IP Address:173.203.187.75

Country:United States 

ISP:Rackspace Hosting

http://www.uceprotect.net/en/rblcheck.php?ipr=173.203.187.75

What does it mean to be listed at the UCEPROTECT-Level 1?
It means abusive activity was seen from IP 173.203.187.75 directly within the last 7 days.
Concrete allegation:
IP 173.203.187.75 tried to deliver mail to spamtraps.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

13 reacties

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • Antwoord
  • April 19, 2025

Deze melding krijg ik. Het lijkt er op dat een block IP-adressen van KPN is geblokkerd door Microsoft. 

Unfortunately, messages from [173.203.187.75] weren't sent.

Dit IP-adres is niet van KPN

IP Address:173.203.187.75

Country:United States 

ISP:Rackspace Hosting

http://www.uceprotect.net/en/rblcheck.php?ipr=173.203.187.75

What does it mean to be listed at the UCEPROTECT-Level 1?
It means abusive activity was seen from IP 173.203.187.75 directly within the last 7 days.
Concrete allegation:
IP 173.203.187.75 tried to deliver mail to spamtraps.

Dit antwoord is ongetwijfeld juist, maar ik ben niet echt geholpen.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • April 19, 2025

Dit antwoord is ongetwijfeld juist, maar ik ben niet echt geholpen.

Je gebruikt een IP-adres van Rackspace Hosting om emails te versturen. Hier en KPN kan jou niet helpen.

Kun je me een hint geven bij wie ik moet zijn (ik wordt immers verwezen door de reactie naar m’n ISP. Dat is volgens mij KPN. Maar als dat niet zo is, bij wie dan?

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • April 19, 2025

Kun je me een hint geven bij wie ik moet zijn (ik wordt immers verwezen door de reactie naar m’n ISP. Dat is volgens mij KPN.

ISP hier betekent de eigenaar van het IP adres, en dit is Rackspace Technology Sales and Support

Maar als dat niet zo is, bij wie dan?

Waarom gebruikt je niet jouw eigen IP-adres om email te versturen, dan is KPN verantwoordelijk voor het verwijderen van hun ip-adressen van blacklists.

Forum|alt.badge.img+7
  • Slimmerik
  • April 20, 2025

Op welke manier verstuurt u de e-mail? Via Webmail. of een e-mail client met uigaande/smtp  server  smtp.kpnmail.nl, of een eigen mailserver?

Is deze e-mail een direct antwoord op een mail die u naar een Microsoft adres gestuurd heeft?

Anders zou het ook kunnen dat uw email adres op straat ligt door een datalek en iemand via die al blacklisted 173.203.187.75 server  onder uw naam spam of phishing mails probeert te versturen.

Of de mail zelf is een phishing mail. Druk NOOIT op knoppen of links die beloven het probleem op te lossen.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • April 20, 2025

Op welke manier verstuurt u de e-mail? Via Webmail. of een e-mail client met uigaande/smtp  server  smtp.kpnmail.nl, of een eigen mailserver?

Ik heb een sterk vermoeden, dat ​@Microsoftadressen een VPN dienst gebruikt, en deze een exit node in Rackspace USA heeft, deze staat dan weer in blacklists.

Forum|alt.badge.img+7
  • Slimmerik
  • April 20, 2025

@TDN  Niet onmogelijk, maar een VPN provider kan geen SMTP server aanbieden die kpnmail.nl adressen ongeschonden aflevert, dus dan zou je via het buitenland toch weer op smtp.kpnmail.nl terecht moeten komen voor een 100% correcte aflevering. Tenminste, als ik dat hele DKIM/SPF/DMARC gebeuren goed begrijp. Ik heb nooit gezien dat een VPN provider een eigen SMTP server aanbiedt, dus dan zou je het “eigen mailserver” scenario moeten hebben met een heel slecht uitgangspunt in dit geval.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • April 20, 2025

@TDN  Niet onmogelijk, maar een VPN provider kan geen SMTP server aanbieden die kpnmail.nl adressen ongeschonden aflevert, dus dan zou je via het buitenland toch weer op smtp.kpnmail.nl terecht moeten komen voor een 100% correcte aflevering. 

Ik zie nergens staan dat TS een KPN-email-adres gebruikt.

https://www.rackspace.com/en-nl/applications/rackspace-email

Forum|alt.badge.img+7
  • Slimmerik
  • April 20, 2025

Als je een eigen email systeem hebt bij een Amerikaanse provider, dan klop je toch niet bij KPN aan als de email niet werkt?  Wel zaait Microsoft verwarring met “ISP”, maar ISP KPN is volkomen irrelevant in die situatie.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • April 20, 2025

Als je een eigen email systeem hebt bij een Amerikaanse provider, dan klop je toch niet bij KPN aan als de email niet werkt?  Wel zaait Microsoft verwarring met “ISP”, maar ISP KPN is volkomen irrelevant in die situatie.

Ja, dat probeerde ik hem ook uitteleggen, dat ISP hier de eigenaar van het IP-adres en niet de Internet Service Provider is.

Inmiddels is duidelijk waar het zit. Er werd verwezen naar de ISP en daardoor werd ik even op het verkeerde been gezet. Het komt omdat Jimdo ons domein/website host en ook emailadressen serviced. Die hebben dat kennelijk weer uitbesteed aan een Amerikaans bedrijf en die levert dit IP adres. Het is weliswaar nog niet opgelost, maar ik ben nu bij het goede adres (en inmiddels wel omwegen gevonden).

Dank aan alle meedenkers.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@Microsoftadressen, welkom op onze community! Bedankt voor het delen van je bevindingen! Ik hoop dat ze t snel opgelost hebben!