Skip to main content

Wij zijn overgestapt van Ziggo naar KPN glasvezel, sindsdien ontvang ik geen externe email meer op mijn Samsung S3. Ik praat dus niet over KPN email.

Wanneer ik WIFI uitschakel kan ik gewoon synchroniseren. Dus alle instellingen in de email van mijn Samsung staan goed. Pop, poorten, SSL etc.
Het lijkt erop dat KPN, de WIFI hier niet mijn email laat binnenkomen en zeer waarschijnlijk ook niet uit laat gaan.

Verder werkt alles gewoon naar behoren, internet, TV etc. De externe email werkt ook gewoon goed aangezien ik zelf de server beheer en er verder geen problemen zijn.

Ik heb ook al op de telefoon alle email gereset, dus verwijderd, cache geleegd en weer opnieuw toegevoegd.

Waar en hoe kan ik ervoor zorgen dat ik hier thuis, via WIFI mijn email kan synchroniseren?

Bedankt alvast.

Kun je inloggen op de KPN Box via http://192.168.2.254? Het Admin password staat achterop de sticker.

Als dat lukt: welke firmware staat erop? Misschien kun je dat ook al zien zonder in te loggen...


Ho Marlon, dat is: SGEJ1000060E


Ho Marlon, dat is: SGEJ1000060E

Ok. Dan kan het niet aan de router liggen.


Verder werkt alles gewoon naar behoren, internet, TV etc. De externe email werkt ook gewoon goed aangezien ik zelf de server beheer en er verder geen problemen zijn.

Wacht even. Hebben we het hier over een eigen mail server?


aangezien je je eigen mailserver beheerd is de 1e vraag staat deze bij je thuis of op een andere locatie?

Gebruik je pop/smtp of imap? Op welke poorten? 

KPN blokkeert sinds kort de onbeveiligde poorten voor mail. Als je nog 110/25 gebruikt verander dat eens naar 995/587 voor imap 143 naar 993


Ik gebruik pop op poort 995, SSL 

Mijn server staat elders en is verder gewoon in orde. Heeft niks met mijn glasvezelverbinding of wat dan ook te maken.
 


Reageer