Skip to main content
Antwoord

E-mail wordt niet verstuurd via Outlook

• June 3, 2025
  • 9 reacties
  • 95 keer bekeken

Hallo,

Ik heb een hardnekkig probleem dat ik niet opgelost krijg. Ik heb al contact gehad met KPN, Apple en Microsoft maar die kunnen mij allemaal niet verder helpen. Mogelijk een van jullie??

Ik maak op mijn iMac gebruik van Outlook en ik krijg wel alle e-mails binnen maar kan met mijn e-mailadres geen berichten versturen. Mijn vrouw heeft een eigen e-mailadres en dat functioneert wel zoals het hoort. De POP-instellingen in beide accounts staan exact hetzelfde en toch doet dit probleem zich voor. Via de webmail kan ik wel e-mails versturen. Wie heeft een suggestie hoe dit probleem op te lossen. Bij voorbaat hartelijk dank voor het meedenken. Het probleem is begonnen na een Update van de KPN-Router.

Beste antwoord door Alex van KPN

Hi ​@Hulsen, welkom hier. Fijn om te zien dat je op weg bent geholpen door de community leden, waarvoor dank. 

Het volgende trucje wil ook nog wel eens helpen maar werkt alleen als je voor dat account IMAP gebruikt. Verwijder het account uit Outlook en maak het opnieuw aan.

Zou je dit eens willen proberen? Vergeet niet om een back-up te maken voor de zekerheid. 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

9 reacties

• June 3, 2025

Hallo ​@Hulsen 

Zijn bij jullie beiden ook de uitgaande mailserver instellingen gelijk?

Je moet nu poort 587 met StartTLS of TLS gebruiken en ook je Gebruikersnaam en Wachtwoord invullen voor de uitgaande server:

POP-instellingen

Inkomende server: pop.kpnmail.nl (SSL aanvinken en poort 995 invullen)

Gebruikersnaam: KPN e-mailadres

Wachtwoord: KPN wachtwoord

Uitgaande server: smtp.kpnmail.nl (TLS aanvinken en poort 587 invullen)

Gebruikersnaam: KPN e-mailadres

Wachtwoord: KPN wachtwoord

In outlook voor Windows kan je ook aanvinken dat je dezelfde gegevens als die je voor ophalen gebruikt of dat in Outlook op de Mac ook kan weet ik niet:

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • June 3, 2025

Hallo,

Precies gedaan wat je aangeeft maar helaas niet het resultaat wat ik wil.

Er komt een foutmelding: De verbinding met d server is mislukt of verbroken.

Zijn er nog andere opties?

• June 3, 2025

Bij de SMTP server heb je smtp.kpnmail.nl ingevuld?

Wat soms wel werkt is poort 465 met SSL instellen.

Welke KPN maildomein gebruik je, dat is het gedeelte achter het @ teken van je e-mailadres.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • June 3, 2025

bij de SMTP inderdaad smtp.kpnmail.nl

465 werkt ook niet

ik gebruik @planet.nl

Het e-mailadres van mijn vrouw met dezelfde instelling werkt wel

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • June 4, 2025

Het volgende trucje wil ook nog wel eens helpen maar werkt alleen als je voor dat account IMAP gebruikt. Verwijder het account uit Outlook en maak het opnieuw aan.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • Antwoord
  • June 5, 2025

Hi ​@Hulsen, welkom hier. Fijn om te zien dat je op weg bent geholpen door de community leden, waarvoor dank. 

Zou je dit eens willen proberen? Vergeet niet om een back-up te maken voor de zekerheid. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • June 5, 2025

Als ik account verwijder zijn alle e-mails verdwenen en dat zou een ramp zijn dus daar waag ik me niet aan. Het frappante is dat het e-mailadres van mijn vrouw wel functioneert met exacte dezelfde instellingen bij het account

• June 5, 2025

Kun je schermafdrukken plaatsen van de instellingen die je nu hebt?

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • June 5, 2025

​@Hulsen 

Zijn jouw instelingen exact hetzelfde als bij jouw vrouw? En dan bedoel ik ALLE (bijv. ook de “geavanceerde”) instellingen.

Als je IMAP gebruikt (bijv. “imap.kpnmail.nl") dan staan de emails op de KPN emailserver. In dat geval kun je die truc makkelijk proberen.

Bij een POP account kun je ook deze truc uitvoeren maar dan moet je het iets anders aanpakken. Maak simpelweg een nieuw extra POP account in Outlook aan die ook naar jouw KPN emailadres wijst.

Lukt het dan wel weer om email te versturen en ontvangen met dat nieuwe account ? Zo ja, ga dan het nieuwe account gebruiken. Als dit goed blijft werken kun je alle email verplaatsen van het oude POP account naar het nieuwe POP account.