Skip to main content

Alle ontvangen e-mail wordt op de webserver in Postvak-In en in Spam 2 keer weergegeven.

Bij het synchroniseren van de mail m.b.v. Microsoft Outlook komen de dubbele e-mails binnen.

Dit is niet het geval na synchronisatie van de e-mail op de Ipad.

Hallo @MarienP , welke mailsoftware gebruik je?

Gebruik je het POP-protocol of het IMAP-protocol?

Gebruik je binnen de mailsoftware zowel een account als een bijbehorend alias, door KPN adres genoemd?

 


Hallo @JanD,

De e-mail komt al 2 x binnen in de webmail op de KPN server en vervolgens ook 2 x keer na synchronisatie in Microsoft Outlook (POP). Ik gebruik verder geen KPN alias e-mailadressen.

In principe begint het ’probleem’ al op de KPN e-mailserver.


Hallo @MarienP , dat is inderdaad vreemd, even bellen met 0800 0402 voor een snelle(re) reactie of geef in het privédeel van je profiel je postcode/huisnummer en klantnummer in, dan kan een moderator er naar kijken.

Succes.

 

 


Hoi @JanD,

Bedankt voor je reactie.

 

Grt,

Marien


Hoi @MarienP . Heb je dit nog op kunnen lossen?


Hoi Erwin

Nee, nog niet. Heb jij een tip voor mij?

 


Dit is vrij raadselachtig. 

Dit is zoals ik het nu begrijp: Als jij in de webmail van KPN inlogt, zie jij e-mails dubbel. Ongeacht de afzender. Klopt dat?

Zo ja, heb ik daar geen verklaring voor. Kan het zijn dat je een filter hebt ingesteld in je webmail? Mocht ik het verkeerd begrepen hebben, lees ik dat graag. 


Hallo Erwin,

Dat klopt en ongeacht de afzender. Dit betekent tevens dat dit ten koste gaat van de e-mailquota.

Omdat een aantal e-mails in de spambox terecht zijn gekomen, heb ik een paar mailfilter regels ingesteld.


Haal dan eerst die filterregels eens weg, want daar zal wel een fout in zitten.


Die filters kun je vrij complex maken. Wellicht dat daar een foutje in is geslopen. Ik zou het inderdaad even zonder proberen.


Hallo Erwin

Ik heb de filters uitgeschakeld en zoals het er nu naar uitziet is het probleem opgelost.

Als test zal ik de filters stuk voor stuk gaan inschakelen zodat duidelijk wordt welk filter het probleem veroorzaakt.


Super. Mocht je nog kunnen achterhalen hoe en welk filter dit veroorzaakt, lezen we graag mee. 


Als duidelijk is waar de fout zit dan zal ik dit delen 


Ik had de filters op dezelfde wijze ingericht en heb helaas de fout niet kunnen achterhalen. Het probleem heeft zich niet meer voorgedaan.