Mijn partner en ik gebruiken hetzelfde emailadres. De berichten komen bij beide binnen op de eigen laptop. Wij gebruiken Thunderbird als emailprogramma. Door het synchroniseren verdwijnt bij de ander ook het bericht als een van ons na het lezen het bericht verwijdert. Met als gevolg dat wij niet meer zelfstandig onze email kunnen beheren maar steeds moeten afstemmen of we en bericht willen verwijderen (en ook verplaatsen). Vroeger gebruikten wij Windows Live Mail. Dat werd weliswaar al lang niet meer ondersteund maar daar konden wij wel “zelfstandig” onze email beheren. Kan iemad mij vertellen hoe ik de synchronisatie kan uitschakelen.
E-mail wordt verwijderd op beide apparaten. Is dit te veranderen?
Beste antwoord door WMG-N
Voorzover ik weet is er geen optie om alleen die synchrnisatie uit te zetten.
Ik denk dat je in Windows Live Mail emailaccounts gebruikte die met POP werkten en dat je nu een account in jouw emailprogramma gebruikt dat met IMAP werkt. En dan verdwijnt inderdaad de email als één van beide een emailtje verwijdert. Zo werkt het IMAP protocol. Dit is te zien aan de instellingen bij “inkomende emailserver”. staat daar bijv. “POP.kpnmail.nl” (als je POP gebruikt) of “IMAP.kpnmail.nl” (als je IMAP gebruikt.
Dan kan een oplossing zijn om weer POP te gaan gebruiken. Daar kun je dan ook kiezen of je de email wel of niet op de KPN emailserver laat staan
Beter is het echter om voor elk van jullie beide een apart Email-account aan te maken elk met een verschillend emailadres. Dan is het zeer makkelijk om email voor jullie beide uit elkaar te houden. Dan kunnen jullie ook apart beslissen of je email wel of niet wil verwijderen.
Bij een KPN abonnement mag je maximaal 6 emailaccounts aanmaken. Dat is gratis inbegrepen bij een KPN internet abonnement. Je kunt dan in Thunderbird die 2 accounts aanmaken en dan apart gebruiken.
Laat even weten of je hiermee geholpen bent. Of heb je nog meer uitleg nodig ?
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.