Skip to main content

Hallo,

Pas geleden heb ik een tweede emailaccount ingericht. Daarvoor heb ik een nieuw emailadres gekozen dat tijdens het inrichten ook door kpn geaccepteerd werd. Nu ontvang ik sindsdien emails die duidelijk niet voor mij bestemd zijn. Is dit adres nog door iemand anders in gebruik?

Ik zou sowieso liever één van de emailadressen uit het eerste account voor het tweede account gebruiken, maar dat lukte niet. Ik kreeg toen steeds de melding dat het adres al in gebruik is. Daaromkoos ik een nieuw adres.

 

Ben benieuwd naar tips!

Dag @W. Swart. Van harte welkom hier. Wat vreemd dat je op je tweede e-mailaccount e-mails ontvangt die niet aan jou gericht zijn. Ik heb even navraag gedaan en voor de mailbox die is aangemaakt lijken er (nog) geen e-mails te zijn binnengekomen. Wat voor e-mails gaat het precies om? Zijn die afkomstig van bedrijven of personen?

En verder: als ik het goed begrijp wil je graag de alias die nu is gekoppeld aan je eerste e-mailaccount als tweede e-mailaccount gebruiken. Dat is wel mogelijk. Je dient dan eerst je alias te verwijderen. Vervolgens kan ik de reservering op het e-mailadres eraf halen en kun je een nieuw account aanmaken met het e-mailadres in kwestie, mits het met de extensie @kpnmail.nl is.

Kun je nog wel je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?


Hallo,

 

Dank voor de reactie. Ik heb wel degelijk emails ontvangen, b.v. van bedrijven (reclame, spam), maar ook b.v. een reactie van Marktplaats dat aan een persoon gericht is. 

Ik heb het emailadres dat ik eigenlijk wilde gebruiken verwijderd uit het eerste account. Hoe lang moet ik wachten totdat ik het als tweede account kan toevoegen? Als dat gebeurd is, ga ik het nieuwe adres waar ik onbedoeld berichten op ontvang gewoon weer verwijderen.

 

Alvast bedankt!


Dag @W. Swart. Dat is wel vreemd. Zou je mij in een privébericht een aantal e-mailadressen kunnen doorgeven, waarvan je e-mails hebt ontvangen? En verder: ik zie dat het e-mailadres dat eerder als alias fungeerde nu als tweede mailbox geregistreerd staat. Klopt het dat dit inmiddels is gelukt? Zou je ook nog het e-mailadres waar het om gaat aan je profiel kunnen toevoegen? Laat het me weten als dit is gebeurd. 


Hallo @W. Swart. Ik heb je privébericht ontvangen en heb je middels een privébericht laten weten dat ik de alias heb verwijderd, zodat je dit e-mailadres kunt gebruiken voor je tweede e-mailaccount. Kun je laten weten of het is gelukt?


Dag @W. Swart. Ik deel hier nog even de oplossing voor eventuele meelezers.

De alias en tevens de reservering op het e-mailadres zijn verwijderd en ik heb uit je privébericht begrepen dat het is gelukt om met dat e-mailadres een tweede account aan te maken. En verder: het is technisch onmogelijk dat twee gebruikers hetzelfde e-mailadres hebben. Ik vermoed dan ook dat iemand het verkeerde KPN e-mailadres heeft geregistreerd bij o.a. Marktplaats. Je zou daarover contact op kunnen nemen met Marktplaats.


Reageer