Skip to main content

Hoi

ik heb een vraag

wij hebben 1 mail account en die staat op mijn telefoon de telefoon van mijn man de iPad en de laptop

nu hadden we vorige week gedoe en mail van tel mijn man eraf gehaald en opnieuw erop en nu doet alles het weer

er is 1 ding dat veranderd is

mijn mail was altijd, weet niet hoe je t moet noemen, maar hoofd account

waar je de mail ook las op mijn telefoon bleef de mail ongelezen totdat ik m gelezen had 

Maar nu is  de mail gelezen en soms zelfs weg als mijn man dat op bijv zijn telefoon dat doet

dit zal vast een instelling zijn maar ben al in de winkel geweest en bij KPN op de site gevraagd maar zij sturen mij door naar jullie

dus ik zou graag willen dat je per telefoon kunt bepalen of mail gelezen is een soort apart geschakeld 

Weet niet welke gegevens jullie nodig hebben

hoor t wel

mvg Judith 

 

 

 

@jollesteun 

Jullie hebben dus elk een telefoon die email ophaalt/leest van hetzelfde emailadres ?

Wat staat er bij “Inkomende server” op de telefoons ? Staat daar bijv. “POP.kpnmail.nl” of staat daar “IMAP.kpnmail.nl” ? Bij standaard POP wordt de email van de (KPN) emailserver verplaatst naar jouw telefoon terwijl bij IMAP de email op de emailserver blijft staan totdat jij die email zelf verwijdert. POP vs. IMAp zou kunnen verklaren waarom email verdwijnt.


Hoi @jollesteun, welkom op het forum! Het klinkt inderdaad alsof de apparaten verschillende instellingen gebruiken zoals Willy al noemt, Heb je de instellingen kunnen vergelijken? Als je dezelfde mailbox op meerdere apparaten wilt lezen is het het makkelijkste om IMAP te gebruiken, het is dan identiek op elk apparaat. Op onze site hebben we een pagina die helpt met de instellingen: E-mail instellen, gebruiken & problemen oplossen. Lukt het daarmee?


Bij IMAP is het zo dat alles wat op het toestel gebeurt gesynchroniseerd word met de server, en vervolgens met de andere toestelen. Word op 1 toestel een mail gelezen of verwijderd, dan zal dit ook op de andere toestelen gebeuren. Dit kan niet aangepast worden.

Bij POP3 haal je de mail op de op dat moment in Postvak IN staat. Standaard word de opgehaalde mail vervolgens verwijderd van de server. Dan is het dus ook meteen weg op alle toestellen die via IMAP de mail ophalen. Immers mail op server weg is mail op toestel weg bij IMAP. 

Bij POP3 kan je bij de instellingen wel aangeven dat de mail niet van de server verwijderd moet worden. Bij veel mobiele apps is dit al standaard zo ingesteld omdat men er vanuit gaat dan je de mail ook op een pc of laptop wilt lezen.