Skip to main content

Hoe kan ik een emailaccount inclusief aliassen overzetten naar een ander KPN compleet abonnement?

 

Dat kun je niet zelf. Een KPN medewerker moet dat doen. Vul je profiel in en heb geduld.


Hi Vw, welkom op het forum. 

Dit kunnen wij wel voor je doen. Een voorwaarde is wel dat het e-mailadres dat je over wilt zetten niet het hoofdaccount is van het abonnement, dat is het adres dat is aangemaakt bij het aanmaken/bestellen van het abonnement. Aliassen zijn altijd mogelijk. E-mailadressen zelf zul je zelf eerst in Mijn KPN moeten verwijderen. Nadat je ze hebt verwijderd komen ze in quarantaine voor een aantal maanden, dat kunnen wij aanpassen zodat je daarna zelf de e-mailadressen en aliassen weer aan kunt maken onder het andere abonnement van KPN. Let hierbij wel op dat alle berichten die nog op de server staan verwijderd worden. Maak dus eerst een back-up van alle belangrijke e-mails die je wilt bewaren voordat je een adres of alias verwijderd. 

Als je dit allemaal hebt gedaan kan ik voor je bezig gaan. Ter verificatie wil ik je nog vragen om je profiel in te vullen. Graag de naam van het contractant, geboortedatum, postcode/huisnummer en de laatste 3 cijfers van de bankrekening van de contracthouder van het abonnement waar de adressen nu actief zijn. 

Ik hoor graag van je. 

 


Hallo Alex, dank voor je reactie.

Ik heb het profiel aangepast. Als ik het goed begrijp moet ik de email aliassen verwijderen in het huidige account en je laten weten als dat klaar is. Dan kun je ze overzetten naar een ander (hoofd) account. Klopt dat? 


Als ik het goed begrijp moet ik de email aliassen verwijderen in het huidige account en je laten weten als dat klaar is. 

Klopt, maar let op, als je niet een alias maar een e-mailaccount verwijdert dan gaan ook de mails verloren.

 

Dan kun je ze overzetten naar een ander (hoofd) account. Klopt dat? 

Nee, @Alex_P kan ze dan vrijgeven uit de quarantaine zodat jij ze zelf weer kunt toevoegen aan een ander e-mailaccount.


Als ik het goed begrijp moet ik de email aliassen verwijderen in het huidige account en je laten weten als dat klaar is. 

Klopt, maar let op, als je niet een alias maar een e-mailaccount verwijdert dan gaan ook de mails verloren.

 

Dan kun je ze overzetten naar een ander (hoofd) account. Klopt dat? 

Nee, @Alex_P kan ze dan vrijgeven uit de quarantaine zodat jij ze zelf weer kunt toevoegen aan een ander e-mailaccount.

Dit klopt helemaal! Ook terecht goed aangegeven van wjb: Klopt, maar let op, als je niet een alias maar een e-mailaccount verwijdert dan gaan ook de mails verloren.

Vergeet dus ook niet om een back-up te maken van belangrijke berichten. 


Oké, duidelijk. Meld me als ik de email adressen heb verwijderd. Bedankt


Top, ik zie het verschijnen. 


Hallo Alex,

Ik heb alle betreffende email adressen verwijderd. Zal ik je een PB sturen met deze email adressen zodat je ze kunt vrijgeven uit quarantaine? Alvast dank.


Hallo Alex,

Ik heb alle betreffende email adressen verwijderd. Zal ik je een PB sturen met deze email adressen zodat je ze kunt vrijgeven uit quarantaine? Alvast dank.

Graag! Ik zie hier in ieder geval 8 adressen, @planet en @wxs. 


Al gedaan


Al gedaan

Top, het is gedaan. Je kunt ze weer aanmaken.


Dankjewel Alex. Heb de email adressen alweer veilig ondergebracht.


Dankjewel Alex. Heb de email adressen alweer veilig ondergebracht.

Top. Graag gedaan en je weet me te vinden mocht het nodig zijn. :)