Skip to main content

Dag,

Alias aanmaken? 

Deze optie, zie ik niet in mijn KPN, email adressen aanmaken / beheren

Ik zie wel optie bestaand email adres wijzigen, en via, kun je extra email adressen toevoegen.

Is dit wat bedoeld wordt met aliassen?

Is het ook mogelijk om een mail adres aan te maken, dat niet hoeft te eindigen op KPNmail?

 

vriendelijke groet

 

*Admin: afgesplitst en een eigen topic voor vraag aangemaakt

 

Ja dat kan. Gewoon een @ invoeren, dan verdwijnt het @kpnmail.nl gedeelte en kun je bijvoorbeeld een planet.nl adres maken.

Dit is zomaar een fictief adres.


Dat klopt @Blind Alex 

Via MijnKPN e-mailadres aanmaken creeer je een e-mailaccount en via e-mailaccount wijzigen kan je binnen een bestaand account meerdere e-mail aliassen aanmaken (tot 10 per account).

E-mailaccount wijzigen kan je ook rechtstreeks bereiken via https://email.kpn.com

E-mail aliassen kunnen ook een adres anders dan @kpnmail.nl krijgen, voor de e-mailaccounts is alleen @kpnmail.nl mogelijk.


Hallo @RBxx , Als Telfort-klant gaan we dit jaar automatisch over naar KPN met de thuis-abo's.

Het plan is dan dat KPN een hoofd-emailaccount aanmaakt en daaronder als aliassen de huidige Telfort-accounts.

Stel, ik wil een alias aanmaken met achter de @ mijnachternaam.nl, kan dat dat ook?

 


Stel, ik wil een alias aanmaken met achter de @ mijnachternaam.nl, kan dat dat ook?

Nee. In ieder geval niet met een particulier internet en tv abonnement. Daarvoor zal je bij een hosting bedrijf moeten zijn. KPN bied dat ook wel aan, maar alleen zakelijk. En dat is financieel niet zo interessant voor 1 emailadres volgens mij. 

Strato bijvoorbeeld:

Bij KPN zakelijk begint het bij 8 euro ofzo dacht ik...


 Stel, ik wil een alias aanmaken met achter de @ mijnachternaam.nl, kan dat dat ook?

Nee Jan, dat niet. Het moet wel één van de bekende “KPN eigen” zijn zoals @planet, @hetnet, @wxs etc.


Hallo @RBxx , bedankt voor je reactie, dus ik kan wel een van de oude namen van KPN als alias kiezen ondanks dat ik er nooit klant ben geweest??

 


De reden waarom dat niet kan is dat “mijn achternaam.nl” een domein naam is die KPN niet in bezit heeft. Andersom, als KPN dat zou willen faciliteren zouden ze voor iedereen een domein op achternaam moeten gaan registreren en dat gaan ze nooit doen (afgezien van de kosten en het feit dat het domein mogelijk al in gebruik is).

 

Zelf heb ik al jaren geleden mijn achternaam als domein geregistreerd en gebruik dat ook voor mijn email. Dan ben je totaal onafhankelijk van je provider voor wat betreft je email.


Hallo @RBxx , bedankt voor je reactie, dus ik kan wel een van de oude namen van KPN als alias kiezen ondanks dat ik er nooit klant ben geweest??

Ja. Zoiets als @onsbrabantnet.nl (want dat heeft KPN overgenomen) ofzo kan je gewoon aanmaken, ook al woon je in Friesland 😉

Deze adressen onderandere:

  • @kpnmail.nl
  • @kpnplanet.nl
  • @planet.nl
  • @wxs.nl
  • ​@hetnet.nl
  • @freeler.nl
  • @snelnet.net
  • @on.nl
  • @onsbrabantnet.nl
  • @onsmail.nl
  • @onsnet.nu
  • @onsneteindhoven.nl
  • @onsnetnuenen.nl

(heb ff gegoogled)


@JanD Kijk hier eens: https://www.kpn.com/service/internet/e-mail/instellen-laptop-pc.htm

Piet.


Bedankt allemaal voor deze nuttige tips.

Maar: als ik een alias aanmaak, lukt het nu inderdaad om er telfort.nl achter te zetten!

Echter, als ik het op wil slaan, krijg ik steeds een fout melding, met de mededeling; probeer het later nog een keer.

Dit geprobeerd: gisteren, eergisteren, vandaag, dus niet van tijdelijke (later) aard.

Heeft dit misschien iets met Telfort te maken? 

Ik was inderdaad ook in de veronderstelling, dat met overstappen naar KPN, mijn telfort mail adressen mee genomen konden worden.

Tot nu toe nog geen succes, helaas.

Dus als iemand nog tips heeft, graag


Hi @Blind Alex 

Telfort internet (en mail) is nog niet opgenomen in KPN. De migratie staat later (dit jaar?) op het programma. Bij die migratie zullen de Telfort mailadressen vanzelf meegenomen worden.

Als jij nu zelf al overgestapt bent van Telfort naar KPN kan je de Telfort mailadressen niet meenemen.


Dag Ruud, 

dus ik kan dus ook gen alias aanmaken met @telfort.nl?

Jammer!,

Maar goed, dan moeten we dus geduld hebben, en hopelijk duurt het niet al te lang, want ik krijg zo een hoop niet binnen, of ik moet iedereen een mailtje sturen betreffende mijn nieuwe e-mail adressen.

We


… dus ik kan dus ook gen alias aanmaken met @telfort.nl?

Nee nu nog niet bij KPN, maar na de migratie (verwacht ik) wel.


Dag Ruud, 

dus ik kan dus ook gen alias aanmaken met @telfort.nl?

Jammer!,

Maar goed, dan moeten we dus geduld hebben, en hopelijk duurt het niet al te lang, want ik krijg zo een hoop niet binnen, of ik moet iedereen een mailtje sturen betreffende mijn nieuwe e-mail adressen.

We

Hallo @Blind Alex , bij MijnTelfort, rubriek thuis, sub-rubriek e-mail kun je nog steeds e-mail-accounts en -aliassen aanmaken zolang Telfort nog niet over is naar KPN.

Als TFT t.z.t. opgenomen wordt binnen KPN komen je huidige TFT-accounts/aliassen als aliassen te hangen onder een door KPN gemaakt KPN-account, zo is de bedoeling.

 

 

 


Hoi @Blind Alex. Welkom op het forum. Wat goed dat je deze vraag hier stelt. Ik zie dat de KPN community jou al goed heeft geholpen met informatie en adviezen. Kun je er iets mee? Als je nog vragen hebt, stel ze gerust.


Reageer