Skip to main content

Ik moet voor 2-3 weken naar een andere woning en daar hebben Ziggo als provider en ik heb KPN. Kan ik daar mijn computer en mijn e-mail adres van KPN gewoon gebruiken zonder allemaal ingewikkelde handelingen te doen?

Na die 2-3 weken is het de bedoeling dat ik weer naar mijn oude adres ga met KPN.

 

Admin: titel aangevuld i.v.m. volledigheid

Hallo @Ceemje ,

Ga je tijdelijk in het huis van iemand anders wonen/logeren? 

Dan is het het handigste dat je op de WiFi van die persoon gaat werken. Je kunt dan gewoon op internet en jouw e-mail gebruiken. 
 

Als het een leeg huis betreft, dan wordt het ingewikkelder. Je kunt via KPN twee verhuizingen regelen voor die 2-3 weken, maar dat is wel een heel gedoe en het is ook niet gratis. 
 

Ikzelf zou al die moeite niet doen, als je op vakantie gaat heb je soms ook een paar weken geen internet. Gewoon af-en-toe ergens op WiFi inloggen en dan kan je de hoogst noodzakelijke dingen regelen. 


Hai , bedankt voor je reactie.

Het is inderdaad tijdelijk. Ik vraag me dus af of ik de computer mee moet nemen of niet.

Aan de andere kant wil ik toch graag m’n e mail checken omdat daar ook belangrijke dingen tussen zitten. Verder doe ik de administratie van ons bedrijf. En dan gaat het erom dat ik dit alles gewoon (even) kan gebruiken zonder alles aan te passen. 

Maar zoals je zegt als je op vakantie gaat neem je je computer ook niet mee :-)

 


Mogelijk kun je de e-mail ook checken op een telefoon of tablet? Maar als er in jullie tijdelijke huis Wifi is, dan kun je rustig jouw computer meenemen. 

Als er geen Wifi is, dan kun je beter zo af-en-toe even naar een plek toegaan waar je wel gebruik kunt maken van internet. Misschien wel op jullie bedrijf als dat bedrijf toegankelijk is voor jou.  

 


Is die Ziggo aansluiting in die woning operationeel (actief contract)?

Zo ja, dan kan je probleemloos jouw KPN mail gebruiken op dat adres.


Hoi @Ceemje, welkom bij ons op het forum! Als er op dat adres een internetverbinding actief is zal je de mail gewoon moeten kunnen lezen zoals hierboven genoemd is :slight_smile:  Voor de administratie van het bedrijf kan ik me voorstellen dat je de belangrijke berichten wel mee wilt kunnen krijgen, dat hoeft geen probleem te zijn. De computer heen en weer slepen is misschien wel wat veel werk, ik weet niet wat voor apparatuur je verder hebt maar als je bijvoorbeeld een laptop/tablet hebt kan je de mail daar ook op lezen. Dat maakt het mogelijk wat makkelijker en flexibeler.


Bedankt voor jullie reacties. Ik heb de computer toch meegenomen en aangesloten. Alles doet het:sunglasses: 

Kan gelukkig alles gebruiken dus dat is fijn. 


Fijn, zit je inderdaad op de WiFi van de eigenaar van dat huis? 


Dat is fijn inderdaad, goed om te lezen :slight_smile: Als je weer terugkomt op je eigen adres kan je de computer daar ook weer neerzetten en blijven gebruiken zoals je gewend bent.


Ik kan sinds 1 week geen e-mail meer verzenden (iMac). Ontvangen gelukkig nog wel. Daarvoor lukte het prima. 

Uitgaand staat op: smtp.kpnmail.nl, poort 587, TLS/SSL

Wachtwoord optioneel.

Heb ook andere poort gebruikt, met wachtwoord, zonder wachtwoord.

Via Webmail lukte het ook niet, kon daar niet inloggen terwijl ik wel een ander wachtwoord daarvoor moest aanmaken.

Via de chat konden ze me niet helpen en 0800-0402 geeft geen gehoor. Ik baal er ontzettend van. Gelukkig kan ik wel ontvangen en e-mail via mijn telefoon (iCloud) en via mijn werkmail.

Help

 

Admin: samengevoegd met je bestaande topic


Het ziet er naar uit dat ik wat langer dan 2-3 weken blijf zitten. Gelukkig kan ik gewoon mijn computer gebruiken alleen heb ik nu het volgende probleem sinds een aantal dagen. Ik kan geen e-mail meer verzenden. Alles geprobeerd maar helaas. Ook via chat raad gevraagd, die konden mij niet verder helpen. Nummer 0800-0402 van KPN geeft geen gehoor


Dat het mailen niet meer lukt is natuurlijk wel naar. Wat gebeurt er precies als je een mail probeert te versturen? Krijg je dan een foutmelding, komt het bericht in het Postvak Uit te staan of iets anders? En wat gebeurt er als je in de Webmail inlogt en een probeert te versturen, gaat dat hetzelfde of werkt dat wel?