Skip to main content
Ik heb het vermoeden dat 1 van mijn mailadressen van hetnet.nl is gehackt. Ik wil het wachtwoord hiervoor wijzigen maar weet niet waar ik dit moet doen. Het adres heb ik niet geregistreerd in MijnKPN en kan dit ook niet toevoegen omdat het een hetnet.nl adres is.
Hoi @Mirandasdg

Ook jouw HetNet adres zou onder MijnKPN aanwezig moeten zijn.

Ik heb ook HetNet en toen MijnKPN ingevoerd werd, heb ik dat onder "Thuis" geregistreerd.



Kijk eens of jij ook via Product toevoegen je HetNet product kan koppelen aan MijnKPN

Succes!





Een KPN moderator zal hier binnenkort wel reageren. Hij/zij kan je verder helpen.

Vul alvast jouw KPN Forum profiel met je naam, je postcode / huisnummer en je klantnummer(s).

(Deze gegevens zijn daar alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.)
Hi Miranda, welkom hier. Gaat het hier om hetzelfde adres waarmee je hier inlogt? Dan is deze al gekoppeld aan jouw Mijn KPN zie ik. Klik op 'Thuis' zoals op het plaatje hierboven is aangegeven. Ga daarna naar 'informatie en instellingen'. Daar zie je je e-mailadressen en kun je alles wijzigen. Lukt het zo?
Nee het gaat niet om het adres waarmee ik inlog. Zoals aangegeven heb ik dit 2e mailadres niet bij MijnKPN geregistreerd. Dat had ik al nagekeken en vandaar ook mijn vraag hier.
Hoi @Mirandasdg,

Zet vooruitlopend op een reactie van Alex_P alvast het betreffende e-mailadres in jouw KPN Forum profiel. Gebruik daarvoor het veld "Persoonlijke opmerkingen". Dan kan hij direct verder kijken.
Weet je zeker dat dat @hetnet.nl adres niet als alias onder één van de emailaccounts is vastgelegd? Zie https://email.kpn.com

Je kunt overigens @hetnet.nl aliassen vastleggen door het hele emailadres in te tikken bij de alias.
Ik heb inmiddels telefonisch contact gehad met de klantenservice van KPN en het is opgelost. Kon nu gelukkig mijn wachtwoord wijzigen. Bleek dat dit mailadres onder een ander klantnummer bekend was en dat wist ik niet.
Wat voor een abonnement is dat dan en wat betaal je daar dan voor?
Een oud alleen mailabonnement. Betaald daar € 3,56 voor.
Een oud alleen mailabonnement. Betaald daar € 3,56 voor.

Waarom laat je het emailaccount dan niet overzetten naar jouw "gewone" abonnement en beëindig je dat email-only abonnement niet.

Een moderator van KPN kan je daarbij helpen.

Dat scheelt dan toch weer €3,56 per maand.
Dat bedrag betaal ik voor een abonnement op clubs.nl Is niet voor het mailadres zelf.
Dat bedrag betaal ik voor een abonnement op clubs.nl Is niet voor het mailadres zelf.

€3,56 is anders precies het bedrag dat voor oudere email-only abonnementen van KPN in rekening gebracht wordt. Tegenwoordig is dat €7,12.

Ik betwijfel dus of jij de €3,56 voor een clubs.nl abonnement betaalt, ik denk dat je dat voor jouw email-only abonnement betaalt.

Door dat email-only abonnement op te zeggen en het @hetnet.nl onder je gewone abonnement onder te laten brengen kan je echt €3,56 per maand besparen.
Dat zou kunnen. Dat weet ik niet. Ik laat het zo.
Dat zou kunnen. Dat weet ik niet. Ik laat het zo.

Een dief van de eigen portemonnee ... jouw keuze, niet de mijne. Ik snap nooit waarom mensen meer uitgeven dan echt nodig is.

Het is een kleine moeite om het @hetnet.nl over te laten zetten en @Alex_P wil je daar vast wel even bij helpen.
Het is inderdaad mijn keuze en daar laat ik het bij.
Hoi Miranda. Ik zie dat je al wat uitleg hebt gekregen, prima als je het zo wilt laten staan. Als het een los abonnement is kan ik het voor je resetten, dan krijg je een nieuw wachtwoord via post. Zou je je profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en mij een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? Vul onder persoonlijke opmerkingen het e-mailadres waar dit om gaat. 🙂
Als het een los abonnement is kan ik het voor je resetten, dan krijg je een nieuw wachtwoord via post.

Wil je echt zeggen dat je als abonnee niet zelf het wachtwoord kunt wijzigen van de email als het een los abonnement betreft? Dat kan toch niet de werkelijk zo zijn, we leven notabene in 2019.
Dat is inderdaad wat ik wilde zeggen. Bij een adres dat wel bij een internetabonnement is gekoppeld kan dit via het thuisnetwerk worden gedaan. Voor e-mail only is daar verder geen proces voor ingericht, behalve wat ik hier boven heb aangegeven.
Voor e-mail only is daar verder geen proces voor ingericht, behalve wat ik hier boven heb aangegeven.

Hoe is het in hemelsnaam mogelijk dat er zulke prehistorische procedures benodigd zijn voor iets simpels als het wijzigen van het wachtwoord van je emailaccount.

Het is al erg dat een gezinslid alleen zijn/haar wachtwoord kan wijzigen gebruik makend van de KPN ID van de contractant, maar dit slaat natuurlijk alles, je bent afhankelijk van de provider om je wachtwoord te wijzigen.

Dit kan natuurlijk echt niet en al helemaal niet in een tijd waarin het eigenlijk zo zou moeten zijn dat je met enige frequentie je wachtwoorden wijzigt.



Hoe kan je als organisatie nu zeggen dat je veiligheid hoog in het vaandel hebt staan terwijl je zulke hoge drempels opwerpt om simpele veiligheidsmaatregelen als het wijzigen van je wachtwoord door te voeren.
Je kunt het daarmee oneens zijn, de gemaakte proceskeuzes vanuit KPN zijn toch anders. Ik zie ook verbetering in bepaalde dingen. Ik geef hier, om on topic te blijven, aan wat de opties voor Miranda in deze zijn. Een wachtwoord naar haar toesturen of het adres koppelen aan haar internetabonnement zodat ze dat zelf kan aanpassen.
Ik geef hier, om on topic te blijven, aan wat de opties van Miranda in deze zijn.

En ik grijp die uitspraken graag aan om die opties aan de kaak te stellen in de hoop dat KPN verbeteringen zal doorvoeren in de ondersteuning van de abonnee.

In deze vind ik het echt niet kunnen dat de abonnee niet zelfstandig zijn/haar wachtwoord kan wijzigen. Je kunt zeggen wat je wilt over gemaakte proceskeuzes, maar het is natuurlijk een enorm zwaktebod om je je daarbij dan maar neer te leggen.
Dat mag je zeker vinden wjb. Voor de duidelijkheid, dit gaat niet om wijzigen maar om herstellen wanneer je het niet meer weet. Wijzigen is mogelijk bij e-mail only als je nog je wachtwoord weet.



@Mirandasdg laat het me weten wanneer je je profiel hebt aangevuld.
Voor de duidelijkheid, dit gaat niet om wijzigen maar om herstellen wanneer je het niet meer weet. Wijzigen is mogelijk bij e-mail only als je nog je wachtwoord weet.

@Alex_P, waar kan je het wachtwoord van de email dan wijzigen?

Wat is dan de KPN ID?



En wat bedoel je dan met...

Dat is inderdaad wat ik wilde zeggen.

...in antwoord op...



Wil je echt zeggen dat je als abonnee niet zelf het wachtwoord kunt wijzigen van de email als het een los abonnement betreft?
Dat mag je zeker vinden wjb. Voor de duidelijkheid, dit gaat niet om wijzigen maar om herstellen wanneer je het niet meer weet. Wijzigen is mogelijk bij e-mail only als je nog je wachtwoord weet.



@Mirandasdg laat het me weten wanneer je je profiel hebt aangevuld.


Het is al gelukt om mijn wachtwoord te wijzigen, dus ik hoef mijn profiel niet meer aan te vullen. Wat mij betreft kan dit topic gesloten te worden want mijn vraag is beantwoord.



@wjb als je een discussie wil voeren doe dat dan in een eigen topic en niet in die van mij. Ik moet nu allerlei reacties doorlezen waar ik niks mee kan om reacties eruit te vissen die wel voor mij bedoeld zijn. Vind het niet zo netjes als anderen zinloze discussies gaan voeren in een topic van iemand anders.
Nog een laatste reactie van mijn kant hier.





Voor de duidelijkheid, dit gaat niet om wijzigen maar om herstellen wanneer je het niet meer weet. Wijzigen is mogelijk bij e-mail only als je nog je wachtwoord weet.@Alex_P, waar kan je het wachtwoord van de email dan wijzigen?

Wat is dan de KPN ID?




Je kunt een e-mail only ook koppelen aan een ID, zie hieronder. Wat ik nu overigens wel bedenk is dat ik zelf vrij dom ben geweest, na het koppelen in Mijn KPN kan daar het wachtwoord worden gewijzigd. Dit heb ik over het hoofd gezien en dit veel te moeilijk gemaakt.




Het is al gelukt om mijn wachtwoord te wijzigen, dus ik hoef mijn profiel niet meer aan te vullen. Wat mij betreft kan dit topic gesloten te worden want mijn vraag is beantwoord.






Fijn om te lezen Miranda, mijn excuses voor de offtopic conversatie hier. Het is overigens allemaal goed bedoeld van zowel mij als wjb. Laat me gerust weten of ik alsnog iets voor je kan doen.



Samengevat: het wachtwoord kan worden gewijzigd door het e-mail only abonnement aan een KPN ID te koppelen en daar de wijziging te doen. Als dat op de een of andere manier niet lukt kunnen wij een nieuw wachtwoord toesturen naar het thuisadres.