Skip to main content
Antwoord

E-mailadres is niet beschikbaar bij verhuizen aliassen

• September 25, 2025
  • 5 reacties
  • 71 keer bekeken

MYK_Jewels_3
Nieuwkomer

Ik probeer mijn email adressen te reorganiseren. Hierbij “verhuizen” een paar email aliases van mailbox.
Na het verwijderen van de email aliasses van de oude mailbox probeer ik deze toe te voegen aan de nieuwe mailbox. Dit blijkt niet mogelijk: “De e-mailadressen konden niet opgeslagen worden. E-mailadres ***.***@xs4all.nl is niet beschikbaar.”
Ik ben al wat door andere topics heengelopen en in vergelijkbare situaties moesten de betreffende email adressen uit quarantaine gehaald worden.

@Jeroen van KPN Hopelijk kun jij hierbij helpen. Alvast bedankt!

Beste antwoord door WMG-N

@MYK_Jewels_3 

Begin eerst met het opschrijven welke emailadressen naar welk emailaccount moeten worden verplaatst. 

Bel daarna naar de KPN klantenservice (tel. 0800 - 0402 ) die de reservering kan verwijderen en je kan helpen om andere email-aliassen te verplaatsen naar de juiste emailbox.

Als je van een emailbox  een alias wil maken dan kan diezelfde KPN daar voor zorgen. Maar dan moet je wel eerst een kopie maken van ALLE email uit die mailbox want bij de verplaatsing wordt de inhoud gewist. Dat verplaatsen kun je doen m.b.v. jouw emailprogramma.

5 reacties

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • Antwoord
  • September 25, 2025

@MYK_Jewels_3 

Begin eerst met het opschrijven welke emailadressen naar welk emailaccount moeten worden verplaatst. 

Bel daarna naar de KPN klantenservice (tel. 0800 - 0402 ) die de reservering kan verwijderen en je kan helpen om andere email-aliassen te verplaatsen naar de juiste emailbox.

Als je van een emailbox  een alias wil maken dan kan diezelfde KPN daar voor zorgen. Maar dan moet je wel eerst een kopie maken van ALLE email uit die mailbox want bij de verplaatsing wordt de inhoud gewist. Dat verplaatsen kun je doen m.b.v. jouw emailprogramma.

MYK_Jewels_3
Nieuwkomer
  • Auteur
  • September 25, 2025

@MYK_Jewels_3 

Bedankt voor je antwoord. Ik zit momenteel in het buitenland en ik kan de klantenservice niet bellen.
Ik heb in andere topics gezien dat de KPN Moderators dit ook voor je kunnen doen. Ik hoop dat die snel reageren en het voor me kunnen doen.

Piet van der Vooren
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10

@MYK_Jewels_3 

Bedankt voor je antwoord. Ik zit momenteel in het buitenland en ik kan de klantenservice niet bellen.
Ik heb in andere topics gezien dat de KPN Moderators dit ook voor je kunnen doen. Ik hoop dat die snel reageren en het voor me kunnen doen.

Het kan niet geregeld worden via deze community, maar wel via KPN Webcare op Twitter (X) of Facebook. Mijn ervaring is dat het dan zeer snel geregeld wordt.

Piet.

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • September 25, 2025

Sinds een ca. 2 jaar kan het verplaatsen van emailadressen alleen nog maar via de KPN klantenservice gedaan worden. Zie verder het antwoord van ​@Piet van der Vooren . Of je kunt wachten totdat je weer thuis bent.

Denk eraan dat het verplaatsen van alle emails naar de juiste mailbox alleen door jouzelf gedaan kan worden.  Je kunt ook (tijdelijk) emails m.b.v. regels doorsturen naar een andere mailbox in combinatie met meerdere mailboxen. Deze regels moet je dan in jouw emailprogramma of in de KPN webmail instellen.

Heb je hier iets aan ?

https://www.kpn.com/service/ugs/e-mail-aanmaken-of-opheffen

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • September 26, 2025

Hi ​@MYK_Jewels_3 en welkom bij de KPN Community! 

Fijn dat je al wat hulp hebt gehad. Als je in het buitenland bent en op dit moment niet kunt bellen, dan is dit ook mijn advies:

Het kan niet geregeld worden via deze community, maar wel via KPN Webcare op Twitter (X) of Facebook. Mijn ervaring is dat het dan zeer snel geregeld wordt.

Voor de handigheid: Facebook en onze X pagina. In de tussentijd is de laatste tip van WMG-N een hele goede. 🙂
Hopelijk lukt het zo!